Reacties op: "Welkom op het Nederlands TC forum"

Moderated forum for Dutch users

Moderators: white, Rein de Jong

User avatar
Kees Weijsenfeld
Junior Member
Junior Member
Posts: 4
Joined: 2006-03-30, 21:22 UTC
Location: Geldrop, Netherlands

Reacties op: "Welkom op het Nederlands TC forum"

Post by *Kees Weijsenfeld »

Met Rein, zoals hij in de welkomstboodschap schreef, zal ik ook proberen bij te dragen aan antwoorden. Overigens, ik vond TC al zeer nuttig en comfortabel, maar als deelnemer aan het vertaalproces van de helpfile heb ik nog veel meer nuttige opties van TC ontdekt.

Kees[/url]
User avatar
Vansumsen
Power Member
Power Member
Posts: 761
Joined: 2003-11-09, 08:16 UTC
Location: Belgique
Contact:

Welkom

Post by *Vansumsen »

Welkom beste vrienden,

Ik hoop dat dit nieuwe forum zal zeer nuttig zijn voor nederlands sprekende.
Ik wenst jullie veel geluk in dit onderneming. :D
Zich elkaar helpen is altijd vruchtbaar.

AUB vergeef mijn fouten… 40 jaar zonder een woord in het nederlands te schrijven is lang! :oops:


Paul Vansumsen (Ouistiti)

Het belangrijkste ding is niet te overtuigen, maar oproepen om te denken.
Ouistiti, #11943

L'important n'est pas de convaincre, mais de donner à réfléchir.
The important thing is not to convince, but to incite to think.

1,77245385090552...
User avatar
madcat
Junior Member
Junior Member
Posts: 7
Joined: 2006-03-27, 19:27 UTC
Location: Netherlands

Post by *madcat »

Waarom is er eigenlijk een nederlands forum gemaakt?
Frans en Duits begrijp ik, maar ik neem aan dat iedere nederlander die op het internet zit en total commander gebruikt toch wel engels kan.
Maargoed wel leuk dat nederlands er nu bij zit :)
User avatar
Rein de Jong
Senior Member
Senior Member
Posts: 392
Joined: 2005-01-30, 20:26 UTC
Location: NL
Contact:

Post by *Rein de Jong »

2Vansumsen

Dank voor je goede woorden. Het zou fijn zijn wanneer jij als Senior member hier ook zou meelezen en de Nederlands sprekenden van advies kunt dienen. Enne..... we begrijpen je prima :)

2MadCat
Waarom is er eigenlijk een nederlands forum gemaakt?
Om dezelfde reden waarom de helpfile is vertaald naar Nederlands. Er is namelijk een grote groep (potentiele) gebruikers van TC die wel de voordelen van TC zien, maar dat zelf niet kunnen bereiken. Tijdens presentaties liep ik vaak tegen de vraag aan: "Waarom niet in het Nederlands" Die handschoen is dus opgepakt. Toen we begonnen zijn met de vertaling, is er met Christian Ghisler contact opgenomen over een NL forum. Aangezien er meer Nederlandse registraties zijn dan Franse, zou er een behoefte moeten zijn.

De reden dat er een Engels, Duits en Frans forum is, is dat Ghisler die talen machtig is.

Misschien komen er meer user2user forums voor TC.
Groetjes/
______/Rein

--- Moderator NL-forum ---
zie ook: https://www.reindejong.nl/totcmd
Floor Vogelaar

Hoera

Post by Floor Vogelaar »

Dag Rein, Kees,

fantastisch dat de help nu ook vertaald is, en hoe. Duidelijk en to-the-point. Daar had ik graag aan mee willen werken.

Bedankt. En fijn dat dit forum is gestart. Het zou me niet verbazen als dat aanslaat.

Ik gebruik TC al lange tijd, voel me soms een beetje power-user maar zie in de "help" nu al een flink aantal zaken waarmee ik mijn voordeel kan doen.

Groet,

Floor Vogelaar (Driebergen)
User avatar
Kees Weijsenfeld
Junior Member
Junior Member
Posts: 4
Joined: 2006-03-30, 21:22 UTC
Location: Geldrop, Netherlands

Post by *Kees Weijsenfeld »

2Madcat
madcat wrote:Frans en Duits begrijp ik, maar ik neem aan dat iedere nederlander die op het internet zit en total commander gebruikt toch wel engels kan.
Je neemt aan dat een Total Commander gebruiker toch wel Engels kent (of kan lezen en schrijven), maar zoals Rein hierboven zei, zijn ervaringen zijn anders!

Groeten,
Kees
User avatar
Sam_Zen
Power Member
Power Member
Posts: 700
Joined: 2005-02-08, 22:59 UTC
Location: NL
Contact:

Post by *Sam_Zen »

Beste Rein en Kees,
Een prima initiatief !

Natuurlijk zal de gemiddelde figuur wel wat engels kennen, maar aangezien het computergebruik op steeds jongere leeftijd begint, zal de behoefte aan de eigen taal statistisch dan toenemen.
Ze kunnen niet vroeg genoeg met de voordelen van TC worden geconfronteerd wat mij betreft.

Ik heb op mijn website al jaren aandacht voor TC, en dat heb ik daarom vaak tweetalig gedaan.
Zo ook m'n bescheiden pagina over Tips en Trucs.
Sam
0.618033988
pierre
Junior Member
Junior Member
Posts: 6
Joined: 2006-04-03, 08:47 UTC
Location: Noord Brabant

Post by *pierre »

Hoi beste mensen,

Ik vind het leuk om hier een aantal mensen bezig te zien met een programma dat ik al ken vanaf een van zijn eerste uitvoeringen, jaren geleden. Hoewel ik niet altijd zuiver op de graad ben, vond ik de toentertijd geheten wincommander zo erg goed dat ik onmiddellijk betaalde....deze Gishler is een goed programmeur.
En ik zie tot mijn vreugde enige bekende mensen hier.
Ik zal zeker nog vragen maken in de toekomst en wellicht een bijdrage met antwoorden kunnen bieden omdat ik het programma al zo lang ken en ik heb zelfs voor een van de pluginns ook een helpfile geschreven alhoewel ik die pluginn zelf noit gebruik..haha...groetjes,

Pierre Melser
Paultje
Junior Member
Junior Member
Posts: 3
Joined: 2006-04-06, 14:34 UTC

Post by *Paultje »

Beste schrijvers, hartelijk dank voor de Nederlandse versie van Help. Dat moet een aardige kluif geweest zijn.
Ik gebruik al vele jaren (20 of zo??) Windows/Total Commander dagelijks. Het is nog steeds een fantastisch stukje gereedschap.
Eigenlijk nooit problemen mee gehad.
En omdat ik sinds enkele weken een probleempje heb dat ik niet weg krijg: op naar de nieuwe topics.

Rein, Folkert en alle anderen, gegroet.

Paul van Beek, (van de meetings in Zwolle, jaren geleden)
User avatar
Rein de Jong
Senior Member
Senior Member
Posts: 392
Joined: 2005-01-30, 20:26 UTC
Location: NL
Contact:

Post by *Rein de Jong »

2Paultje

Leuk je hier te zien en fijn dat je de inspanning waardeert. Ook fijn dat je een eerste _echte_ vraag in het forum stelt. Ik hoop nog veel van je te horen.
Groetjes/
______/Rein

--- Moderator NL-forum ---
zie ook: https://www.reindejong.nl/totcmd
User avatar
white
Power Member
Power Member
Posts: 4594
Joined: 2003-11-19, 08:16 UTC
Location: Netherlands

Post by *white »

LS,

Jij als gebruiker en lid van het TC forum wil ik graag uitnodigen om ons bij te staan en mee te lezen op het TC NL forum dat je kunt vinden op http://www.ghisler.ch/board/viewforum.php?f=9.

Hoort zegt het voort!

Groetjes/
/Rein.
Bedankt voor het attenderen. Hoe weet jij trouwens dat ik gebruik? ;-)
User avatar
Sam_Zen
Power Member
Power Member
Posts: 700
Joined: 2005-02-08, 22:59 UTC
Location: NL
Contact:

Post by *Sam_Zen »

2white
Dat vraag ik me nu ook af. :)
Is er een causaal verband, moet hier onderzoek naar gedaan worden ? Wat wijzen de statistieken uit ?
0.618033988
User avatar
Rein de Jong
Senior Member
Senior Member
Posts: 392
Joined: 2005-01-30, 20:26 UTC
Location: NL
Contact:

Post by *Rein de Jong »

white wrote:
Bedankt voor het attenderen. Hoe weet jij trouwens dat ik gebruik? ;-)
Tja, mensen laten sporen achter ;-) Sam Zen wil al onderzoek doen, Baantjer wellicht ook :twisted:

Ik ben gewoon de memberlist afgegaan en degene met een NL locatie en meer dan 10 posts heb ik dat mailtje gezonden. Een uurtje scrollen en dan verstuur je wat :idea:
Groetjes/
______/Rein

--- Moderator NL-forum ---
zie ook: https://www.reindejong.nl/totcmd
jasperwillem
Junior Member
Junior Member
Posts: 5
Joined: 2004-11-08, 21:57 UTC
Location: The Netherlands
Contact:

Nieuwsletter reply

Post by *jasperwillem »

Hallo mensen,

Gaaf dat er een nederlands onderdeel is van het forum, als ik tijd kan vinden tussen de grote tijdbesteding van mijn studie ga ik hier nog wel weer rondstruinen.

Jasper
User avatar
edelcom
Junior Member
Junior Member
Posts: 13
Joined: 2005-01-22, 09:59 UTC
Location: Antwerpen - Belgium
Contact:

Post by *edelcom »

Ook een goeiemorgen vanuit Antwerpen !

Net zoals velen, gebruik ik al jaaaaaaaren Total(Win)Commander. Zoveel jaren terug, na de aankoop voor Norton Commander for Windows, ben ik gaan zoeken naar een vervanger en al vrij snel bij TotalCommander terecht gekomen.

Hebben we eigenlijk enig idee hoe groot de Nederlandstalige gebruikersgroep van TC is ?
Post Reply