PCM nr6

Moderated forum for Dutch users

Moderators: white, Rein de Jong

User avatar
Sam_Zen
Power Member
Power Member
Posts: 700
Joined: 2005-02-08, 22:59 UTC
Location: NL
Contact:

Post by *Sam_Zen »

2 madcat
De discussie over verschillende versies van TC is op dit forum al regelmatig gevoerd. Elk voordeel hep z'n nadeel zou ik zeggen.
Ik zie voorlopig weinig voordeel in een advanced version, want alle extra's zijn makkelijk te bereiken, met het voordeel dat elke gebruiker een eigen pakket aan plugins kan samenstellen.
Extra samengestelde plugin-packs is een optie. Dat model hanteert IrfanView met de plugins.

Verder wil ik even stellen, dat een werkelijke "geavanceerde gebruiker", ondanks het niet-kopen, niet gebruik zou maken van een crack. Uit beleefd eerbetoon voor het beschikbaar stellen van een complete engine, na alleen
een extra klik op knop 1, 2 of 3 voor ongeregistreerden ..
Last edited by Sam_Zen on 2006-07-06, 22:55 UTC, edited 1 time in total.
0.618033988
User avatar
madcat
Junior Member
Junior Member
Posts: 7
Joined: 2006-03-27, 19:27 UTC
Location: Netherlands

Post by *madcat »

Sam_Zen wrote:2 madcat
De discussie over verschillende versies van TC is op dit forum al regelmatig gevoerd. Elk voordeel hep z'n nadeel zou ik zeggen.
Ik zie voorlopig weinig voordeel in een advanced version, want alle extra's zijn makkelijk te bereiken, met het voordeel dat elke gebruiker een eigen pakket aan plugins kan samenstellen.
Extra samengestelde plugin-packs is een optie. Dat model hanteer IrfanView met de plugins.

Verder wil ik even stellen, dat een werkelijke "geavanceerde gebruiker", ondanks het niet-kopen, niet gebruik zou maken van een crack. Uit beleefd eerbetoon voor het beschikbaar stellen van een complete engine, na alleen
een extra klik op knop 1, 2 of 3 voor ongeregistreerden ..
Ja een plugin pack zou wel handig zijn voor de mensen die geen tijd/zin/kennis hebben om allemaal plugins te testen. zoals de redactie van PCM ;)

En precies dat bedoel ik, verder geen shareware versie waar alle mogelijkheden die nuttig zijn uitgeschakeld zijn, dat waren voor mij ook de redenen om ervoor te betalen.
User avatar
jphendriks
Junior Member
Junior Member
Posts: 31
Joined: 2004-01-20, 08:16 UTC
Location: Purmerend
Contact:

Post by *jphendriks »

Het is waar dat de kopieer functie van TC niet de snelste is. Ik ondervond dat onlangs door 100Mb van een USB stick te kopiëren. Dit gaat met Windows Explorer veel sneller. Maar er is ook een listige optie voor; die is uit te zetten en dat heb ik niet geprobeerd. Ik vraag me af of de makers van de test dat gedaan hebben.
THE SHARE-MAN
Junior Member
Junior Member
Posts: 17
Joined: 2006-05-25, 12:30 UTC
Location: Amsterdam

Post by *THE SHARE-MAN »

jphendriks wrote:Het is waar dat de kopieer functie van TC niet de snelste is. Ik ondervond dat onlangs door 100Mb van een USB stick te kopiëren. Dit gaat met Windows Explorer veel sneller. Maar er is ook een listige optie voor; die is uit te zetten en dat heb ik niet geprobeerd. Ik vraag me af of de makers van de test dat gedaan hebben.
Ik denk niet dat dit voor iedereen geld. Ik kopieer alles met TC en ondervind dat dit toch voor mij het snelst gaat.
User avatar
Sam_Zen
Power Member
Power Member
Posts: 700
Joined: 2005-02-08, 22:59 UTC
Location: NL
Contact:

Post by *Sam_Zen »

madcat wrote:een plugin pack zou wel handig zijn voor de mensen die geen tijd/zin/kennis hebben om allemaal plugins te testen. zoals de redactie van PCM
Mensen die geen tijd/zin/kennis hebben om allemaal plugins te testen, moeten niet zeuren. Dan maar geen plugins, zelf weten. En als PCM daar ook geen zin in had, hadden ze die test ook niet moeten publiceren, een ondeugelijke test.

Er wordt al teveel toegegeven aan lieden, die geen zin hebben om ergens moeite in te steken, om zo te leren ergens mee om te gaan. Gepemper van luie consumenten. Alles moet vanzelf gaan. De loze mythe van de pc-wereld.

En ik vind bij nader inzien een plugin-pack een zeer gebrekkige zaak : Wat zou er dan in moeten wat niet ? Ik zou het niet weten. Ik heb m'n eigen plugin-set bepaald op grond van m'n eigen behoeften, maar een ander heeft daar waarschijnlijk weinig aan.
Er is voor de beginnende gebruiker genoeg te vinden over plugins die al getest zijn, in de plugin-categorie van het forum. Bovendien heb je op http://www.totalcmd.net/ een duidelijke verdeling van de verschillende soorten plugins en TC-tools, met heldere beschrijvingen.

2 jphendriks en THE SHARE-MAN
Wat is toch die hot issue over snelheid ? Zijn we vergeten, dat we zeer verwend zijn ? Met die Giga Herzen en Terra Bytes ? Alleen maar omdat een steeds lomper wordend besturingssysteem steeds hogere eisen stelt aan de hardware ?
Het lijkt erg veel op nodeloos gejakker van inhalende automobilisten, die uiteindelijk bij het volgende stoplicht hard moeten remmen en slechts 1 plaats in de rij zijn opgeschoven. Volstrekte verspilling van energie en materiaal.
Als een transmissie even een aantal secondes duurt, draai ik een shaggie, duurt iets minuten, dan ga ik een kop koffie inschenken intussen. Duurt de rendering van 3d-fractal een paar uur, dan ga ik intussen boodschappen doen en eten.

Accepteer de beperkingen van het systeem en behandel het met respect. Laat het rustig z'n werk afmaken, zonder het op te jagen, dat komt de betrouwbaarheid ten goede. Klaag niet over het in de soep lopen van een auto, als je daarvoor steeds plankgas gereden hebt, met elke keer daarna voluit in de remmen.
(Niet persoonlijk bedoeld, maar ik moest dit even kwijt)
0.618033988
User avatar
dick123
Junior Member
Junior Member
Posts: 2
Joined: 2006-10-12, 17:41 UTC
Location: Voorhout
Contact:

Re: Artikel gelezen

Post by *dick123 »

Rein de Jong wrote:Helaas is in het artikel niet duidelijk te lezen waarom TC minder zou zijn. TC legt het met name af op basis van gebrek aan ingebouwde functionaliteit. De waarde van de plugins wordt niet gezien. Anderen hebben vlgs PCM betere ondersteuning voor grafische formaten en archivers. Ik heb het gevoel dat ze de hele voorbeeldweergave gemist hebben. Misschien dat Christian toch een aantal zaken standaard zou moeten inbakken die nu in plugins zitten. In het artikel wordt gezegd dat je kunt sorteren op: datum, extensie, grootte, naam. Ze hebben niet eens gezien dat je m.b.v. aangepaste kolommen en de ingebouwde TC-content ook op al die mogelijkheden gesorteerd kan worden :-( Taal wordt bv. ook niet gewogen. De winnaar is alleen in UK en Duits in te stellen. :twisted:

Uit het artikel:
Qua mogelijkheden slaat Total Commander een slecht figuur: zelfs de Windows Verkenner biedt meer mogelijkheden zoals diashow en brandfunctionaliteit. Eerlijkheidshalve moet gezegd worden dat op de homepage duizenden gratis plug-ins te vinden zijn - maar die hebt u voor de Windows Verkenner ook.
Ranglijst:
  1. Speed Commander (88.8 )
  2. Directory Opus (88.1)
  3. Power Desk (86)
  4. Total Commander (78.7)
  5. EF Commander (76.3)
  6. WIN NC (75.6)
  7. Windows Verkenner (64.9)
Een gemiste kans.
Free commander mis ik in het rijtje, vind ik ook niet slecht.
User avatar
Rein de Jong
Senior Member
Senior Member
Posts: 392
Joined: 2005-01-30, 20:26 UTC
Location: NL
Contact:

Post by *Rein de Jong »

2Marieke

[mod]Marieka's oorspronkelijke OT post is verplaatst en staat nu hier[/mod]

De 1e link werkt niet meer. Op zich wel leuk om dit in een aparte draadje te zetten.

"Hoe gebruik jij Total Commander"
Last edited by Rein de Jong on 2006-12-04, 11:28 UTC, edited 1 time in total.
Groetjes/
______/Rein

--- Moderator NL-forum ---
zie ook: https://www.reindejong.nl/totcmd
User avatar
Sam_Zen
Power Member
Power Member
Posts: 700
Joined: 2005-02-08, 22:59 UTC
Location: NL
Contact:

Post by *Sam_Zen »

Goed idee. Ik zal een begin maken.
0.618033988
Post Reply