sneltoetsen "inpakken en verplaatsen"

Moderated forum for Dutch users

Moderators: white, Rein de Jong

Post Reply
User avatar
J.A. Gruys
Member
Member
Posts: 130
Joined: 2003-07-29, 07:49 UTC
Location: Netherlands

sneltoetsen "inpakken en verplaatsen"

Post by *J.A. Gruys »

Als degenen die verantwoordelijk zijn voor de Nederlandse versie van TCMD7pb2 dit lezen, graag even aandacht voor het volgende.

In vorige versies (t.m. 6.55) was "bestanden inpakken - verplaats naar archief" te bereiken met de toetsaanslagen Alt-F5 + Alt-v, dus in feite Alt-F5-v.

Sinds de beta's voor versie 7 is dat geworden Alt-F5 + Alt-p, dus in feite Alt-F5-p.

Op zichzelf helemaal niet moeilijker, maar voor iemand die al vele jaren tientallen malen per dag deze handeling met dichte ogen verricht, is het erg lastig om aan te wennen.

Daarom de vraag: waarom deze (overbodige?) verandering? Kan die weer worden teruggedraaid?

Als de makers van de Nederlandse versie dit niet lezen, weet dan iemand waar ze zijn te bereiken?

Bij voorbaat dank.
J.A.G.
User avatar
Folkert
Junior Member
Junior Member
Posts: 30
Joined: 2006-04-01, 15:57 UTC
Location: Wezep Nederland

sneltoetsen "inpakken en verplaatsen"

Post by *Folkert »

Er zijn geen Nederlandse makers van TC. Ghisler maakt het programma en de interface wordt vertaald door Nederlanders. Ook de helpfile voor de nieuwe versie wordt door Nederlanders vertaald.

Wensen voor wat betreft de functionaliteit zul je dus aan Ghisler moeten richten.
Met vriendelijke groet,


Folkert

++Moderator NL-forum++
User avatar
J.A. Gruys
Member
Member
Posts: 130
Joined: 2003-07-29, 07:49 UTC
Location: Netherlands

Post by *J.A. Gruys »

Dank, maar het gaat me juist om de vertaling, niet om de (prima) functionaliteit. Als ik tenminste mag aannemen dat de keuze om "M&ove" in eerdere versies te vertalen met "&Verplaats", maar nu met "Ver&plaats" bij de vertalers ligt. Als dat niet zo is, heb ik niets gezegd.
J.A.G.
User avatar
Folkert
Junior Member
Junior Member
Posts: 30
Joined: 2006-04-01, 15:57 UTC
Location: Wezep Nederland

sneltoetsen "inpakken en verplaatsen"

Post by *Folkert »

Ik voeg hier onder de tekst in die ik naar aanleiding van jouw vraag stelde aan één van de vertalers (Johan Camps) van de interface.

"Binnen de interface zijn er binnen één menu maar een beperkt aantal letters vrij om 'sneltoetsen' te definiëren. Christian levert een controle-tooltje (difres) om dubbelingen eruit te halen en om aan te geven wat alternatieve letters zijn. Belangrijk uitgangspunt is om eenmaal toegewezen letters voor sneltoetsen niet meer aan te passen. Dit ivm de gewenning van gebruikers.

Tot zover gaat 't goed....maar bij het toevoegen van functionaliteit door Christian komt het soms voor dat het niet mogelijk is om een 'vrije' sneltoets te kiezen voor de nieuwe functie. Dit komt omdat ze allemaal bezet zijn.

In dit geval kwam 'versleutelen' als extra optie erbij. Als ik de oorspronkelijke V laat staan zijn volgens de difres tool de beschikbare letters voor sneltoetsen voor menukeuze 'versleutelen' dan cfhjpqwxy. Helaas komt geen van deze vrije letters voor in de letters die in 'versleutelen' zitten.

Dus ben ik van het principe afgeweken, en heb een bestaande letter een andere rol gegeven. Het terugzetten van de sneltoets van de vertaling naar die van v6.xx betekent automatisch dat een andere menukeuze een nieuwe sneltoets krijgt. Dus dat een andere gebruiker er weer veel last van heeft. Kortom, dit is lastig om terug te zetten zonder iemand anders de dupe te laten zijn.

Je kunt de sneltoetsen ook zelf aanpassen: Ze zijn aangegeven door een & voorafgaand aan de bedoelde letter voor de sneltoets.
Het gaat in dit geval om strings 5489 en 5491 in het tekstbestand wcmd_dut.lng. Je zou de sneltoets bij 'versleutelen' kunnen weghalen en die bij 'verplaatsen' weer naar de v kunnen zetten. Opnieuw opstarten van totalcmd et voila! "

Ik hoop dat dit antwoord voldoende is.
Met vriendelijke groet,


Folkert

++Moderator NL-forum++
User avatar
J.A. Gruys
Member
Member
Posts: 130
Joined: 2003-07-29, 07:49 UTC
Location: Netherlands

Post by *J.A. Gruys »

Hallo Folkert,

Dank voor je adequate antwoord. Ik zal de "work around" die je voorstelde zeker toepassen, want versleutelen doe ik nooit (wie eigenlijk wel?) dus die optie kan het bij mij best stellen zonder een sneltoets. Is overwogen om alle versleutelaars maar de muis te laten gebruiken? Bij mij is het betreffende vinkenhokje trouwens altijd grijs en onbruikbaar, bovendien, en ik begreep uit de Help dat je een extern programma of een plugin nodig hebt om het überhaupt te laten werken. (En doordat hij grijs was, had ik de verplaatste v over het hoofd gezien, anders had ik mijn vraag anders gesteld.)

Vriendelijke groet.
J.A.G.
User avatar
Marieke
Junior Member
Junior Member
Posts: 69
Joined: 2006-05-17, 18:55 UTC
Location: Alkmaar
Contact:

Post by *Marieke »

Als je de Wcmzip32.dll vervangt met een oude versie 0.00 van 29-9-2001/32.7k (e.a.?) dan kun je wel versleutelen. :idea:
Dat doe ik met wachtwoord/privee bestanden maar voor de veiligheid zet ik er geen pincodes in. :!:
(Ik heb er geen bezwaar tegen om naar de muis te grijpen en anders is er AutoHotKey.)
Groetjes - Marieke P. - #117942
User avatar
Rein de Jong
Senior Member
Senior Member
Posts: 393
Joined: 2005-01-30, 20:26 UTC
Location: NL
Contact:

Post by *Rein de Jong »

Hoewel je het wel zou denken in jouw geval Marieke heeft het niet te maken met een oudere versie. De Zwitserse wet staat het Ghisler niet toe om een dll mee te geven die encryptie toestaat. Vandaar dat je de crypto dll apart moet downloaden en dan in de TC map kunt plaatsen. Ik denk dat jij dat al veel eerder hebt gedaan en het daarom ascocieert met een eerdere versie.

Lees: http://www.ghisler.ch/board/viewtopic.php?t=11442&highlight=encryptie
De Crypto Zip kun je hier halen.
Groetjes/
______/Rein

--- Moderator NL-forum ---
zie ook: https://www.reindejong.nl/totcmd
User avatar
Marieke
Junior Member
Junior Member
Posts: 69
Joined: 2006-05-17, 18:55 UTC
Location: Alkmaar
Contact:

Post by *Marieke »

(Dat wist ik wel :twisted: ) Het blijft in ieder geval dezelfde file - een nieuwere is er niet.
Groetjes - Marieke P. - #117942
Post Reply