Plaatje automatisch openen met bekijken(lister)

Moderated forum for Dutch users

Moderators: white, Rein de Jong

User avatar
Sam_Zen
Power Member
Power Member
Posts: 700
Joined: 2005-02-08, 22:59 UTC
Location: NL
Contact:

Post by *Sam_Zen »

rolandd wrote:Je kan het pad ook vinden door bij Help te klikken "Over Total Commander". Onderaan staan de locaties van de wincmd.ini en wcx_ftp.ini aangegeven.
Right on. En anders is er altijd nog 'zoek bestand' in TC zelf.

Btw regedit.exe gebruiken om een ini-file te vinden is een nogal bizarre methode. En een riskant advies aan onervaren gebruikers..
Eén verkeerde toetsaanslag en het systeem kan zijn ontregeld. Omdat Regedit geen 'save' kent bij het sluiten, maar elke verandering onmiddellijk wordt uitgevoerd in de registry. Daar moet je dus zeer voorzichtig mee omgaan, en het alleen gebruiken als je weet wat je doet.
0.618033988
User avatar
Sjef van Egmond
Member
Member
Posts: 120
Joined: 2007-03-25, 15:44 UTC
Location: The Netherlands
Contact:

Post by *Sjef van Egmond »

Mee eens Sam. Ik heb echter de ervaring, dat sommige gebruikers meerdere versies van TC naast elkaar installeren en niet weten dat het pad van Wincmd.ini in het Register wordt gezet (omdat ze daar nooit eens in gekeken hebben). Vroeger werd het gewoon in de Windows-root geïnstalleerd. Gebruikers die daarna resoluut een versie van hun schijf verwijderen, missen dan tot hun verrassing het oorspronkelijke ini-bestand. Daar heb ik de forumbezoekers in het algemeen op willen wijzen.
Vriendelijke groet.
Licentie#8923
User avatar
Sam_Zen
Power Member
Power Member
Posts: 700
Joined: 2005-02-08, 22:59 UTC
Location: NL
Contact:

Post by *Sam_Zen »

Daarom moet ook allereerst het advies gegeven worden om bij het installeren van TC te kiezen voor de root van TC als beste plaats voor de ini-files. En de meest logische omdat TC dat als eerste pad checkt. En daarna pas in die barre system-dir.
0.618033988
User avatar
Sjef van Egmond
Member
Member
Posts: 120
Joined: 2007-03-25, 15:44 UTC
Location: The Netherlands
Contact:

Post by *Sjef van Egmond »

Gebruikers die -zoals ik- een Ghost- (of gelijksoortig) bestand hebben aangemaakt van hun startpartitie moeten dan niet vergeten een kopie te maken van de TC-ini's, want die worden uiteraard overschreven bij het terugzetten van zo'n Ghost-bestand. Om dit te voorkomen staat TC bij mij op een andere partitie dan C:\. En ook de TC-ini's.
Grappig trouwens, dat NC.WC.TC.
Licentie#8923
User avatar
Sam_Zen
Power Member
Power Member
Posts: 700
Joined: 2005-02-08, 22:59 UTC
Location: NL
Contact:

Post by *Sam_Zen »

Dat is ook 1 van de voordelen van TC : je mag zelf bepalen waar je het plaatst, welke partitie dan ook.
0.618033988
Post Reply