Directory met een plusteken

Moderated forum for Dutch users

Moderators: white, Rein de Jong

Post Reply
User avatar
Sjef van Egmond
Member
Member
Posts: 120
Joined: 2007-03-25, 15:44 UTC
Location: The Netherlands
Contact:

Directory met een plusteken

Post by *Sjef van Egmond »

Total Commander heeft bij mijn weten nog steeds niet de mogelijkheid om aan te geven dat een directory sub-directories bevat. Het lijkt mij een simpele ingreep voor Christian Ghisler. Sommige programma's laten hiervoor een plusje op het directory-icoon zien. Erg handig!
Weet iemand of hier eventueel een plugin voor te downloaden is? Ik bedoel dus expliciet een plugin die voor dat plusje zorgt.
:idea:
Licentie#8923
User avatar
Ennovy
Junior Member
Junior Member
Posts: 31
Joined: 2007-06-14, 09:49 UTC
Location: The Netherlands
Contact:

Post by *Ennovy »

Hallo Sjef

Je kunt een knop op je werkbalk maken met het commando cm_SwitchSeparateTree. Je ziet dan naast een of beide vensters een boomstructuur en je kunt zien of een folder ook subfolders bevat met het door jou gewenste plusteken.

Miischien is dit een goede oplossing voor jouw "probleem"
#134575 Personal licence
Total Commander 9
Windows 10 64bit

Tough times never last, tough people do!
User avatar
Sjef van Egmond
Member
Member
Posts: 120
Joined: 2007-03-25, 15:44 UTC
Location: The Netherlands
Contact:

Post by *Sjef van Egmond »

Bedankt voor je reactie, Ennovy.
Deze goede tip kreeg ik ook al van Ghisler zelf op het Engelse forum, maar ja, die methode kende ik al en het is dus niet wat ik bedoel. Ik werk sinds jaar en dag in de modus 'Kort' (Ctrl+F1) en doe alles zoveel mogelijk met het toetsenbord. Met zo'n tree kan ik gewoon niet handig werken. De nieuwe versie-7-optie 'Weergave\Afzonderlijke boom' is hier misschien een antwoord op (hoewel?), maar ook dat vind ik geen oplossing voor mijn 'probleem'. Ik heb mijn hoop dus toch op Ghisler gevestigd, want het lijkt mij niet zo moeilijk. Mappen met een bepaald Attribuut hebben een uitroepteken-pictogram, dus waarom kan er dan geen plusteken op een map met subdirectories? Mappen met een Desktop.ini doen uiteraard niet mee. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat mappen geheel uitgelezen en geïndexeerd worden, want dat vertraagt alleen maar (zoals in Vista). Er is een plugin (DirSizeCalc), maar ook die doet niet het voor de hand liggende.
Licentie#8923
woefdram
Junior Member
Junior Member
Posts: 82
Joined: 2004-05-16, 11:14 UTC

Post by *woefdram »

Dat uitroepteken (systeemmap) en zo zijn echt attributen van een map, zoals read-only een attribuut van een bestand kan zijn. Ik vraag me af of er op os-niveau ook een map-attribuut "heeft subdirectories" is. Ik denk dat er daarvoor toch in de directory gekeken moet worden.
Oftewel het is misschien niet zo moeilijk, maar het is de vraag of je het wilt. Vergelijk de discussie rond regelnummers in lister, daar was ook de inzet dat je omwille van de snelheid nog even niet in het bestand ging kijken om te zien hoe groot het was.
User avatar
Sam_Zen
Power Member
Power Member
Posts: 700
Joined: 2005-02-08, 22:59 UTC
Location: NL
Contact:

Post by *Sam_Zen »

Ik sluit me aan bij woefdram's redelijke verhaal.

En vooral : als het gaat om zgn 'handige' dingen, oftewel het niet hoeven doen vam 1 klik meer, vind ik dat er door de requesters wel wat meer terughoudendheid mag worden betracht !
Opmerkingen als "Het lijkt mij een simpele ingreep voor Christian Ghisler" zijn zeer lichtzinnig gemaakt.
Een simpel plusje erbij kan een maand extra werk opleveren, inclusief testen, vooral als het om 'diepe' systeemdingen gaat.

En als CG al zo vriendelijk geweest is om op de kwestie te antwoorden, dan zou ik daar hier niet nog een keer over door gaan drammen.
0.618033988
User avatar
Sjef van Egmond
Member
Member
Posts: 120
Joined: 2007-03-25, 15:44 UTC
Location: The Netherlands
Contact:

Post by *Sjef van Egmond »

Helemaal mee eens, meneer Zen! Terughoudendheid is een goeie deugd. Ik ben me echter niet bewust van doordrammerij; mijn vraagje lijkt mij legitiem. Ook al, omdat er in andere programma's ook sprake is van een plusteken op een map-pictogram. Zie het voorbeeld op deze webpagina:
http://home.casema.nl/sve/totalcmd/ghisler/christianghisler.htm
De kleine screendump-crop helemaal onderaan is van de applicatie CompuPic Pro. Als Ghisler zich niet geroepen zou voelen, hier aandacht aan te besteden (wat mij nog niet gebleken is) vind ik het ook prima. Een Enter meer of minder is ook voor mij geen enkel probleem. Ondertussen is versie 7.01 verschenen en de toekomst zal het leren...
Licentie#8923
Post Reply