Probleem op totalcmd.net

Moderated forum for Dutch users

Moderators: white, Rein de Jong

Post Reply
User avatar
Marieke
Junior Member
Junior Member
Posts: 69
Joined: 2006-05-17, 18:55 UTC
Location: Alkmaar
Contact:

Probleem op totalcmd.net

Post by *Marieke »

Als ik de TC downloadpagina: http://www.totalcmd.net/ probeer te benaderen wordt ik
getrakteerd op flitsende schermen en veel "laden"-activiteit uit verschillende bronnen.
Na deze aktie heb ik de volgende spyware cookie: yadro.ru
Deze was tot nog toe op 1 van mijn PC's niet weg te krijgen (definitief).
Het lukt me trouwens ook niet om de site te bekijken of om iets te downloaden.
Groetjes - Marieke P. - #117942
User avatar
CopyCats
Member
Member
Posts: 195
Joined: 2003-02-05, 13:09 UTC
Location: Netherlands
Contact:

Post by *CopyCats »

Ja, ik liep daar ook al tegenaan en heb het via de plugins-forumsectie aan de beheerder gemeld. Ik kreeg er overigens geen cookie, maar dat kan van bezoeker tot bezoeker verschillen. Je zou hem overigens gewoon moeten kunnen wissen.
#5050 :: Everyone who believes in telekinesis, raise my hand!
User avatar
Marieke
Junior Member
Junior Member
Posts: 69
Joined: 2006-05-17, 18:55 UTC
Location: Alkmaar
Contact:

Post by *Marieke »

Op mijn PC kreeg ik de spyware cookie: yadro.ru wel weg maar hij kwam ook zo weer terug ook al ging ik niet naar TC.net. Daarna heb ik op mijn laptop gekeken (eerst met CCleaner alle cookies en internetspul gewist) en alleen naar TC.net gegaan. Direkt daarna stond hij er weer: cookie yadro.ru. Op de laptop kan ik hem wel weghalen zonder dat hij terugkomt.
Ik heb geprobeerd erachter te komen of dit kwaad kan maar weet het nog niet zeker. Ik heb het liever niet.
Groetjes - Marieke P. - #117942
User avatar
Sam_Zen
Power Member
Power Member
Posts: 700
Joined: 2005-02-08, 22:59 UTC
Location: NL
Contact:

Post by *Sam_Zen »

Prima benadering. Cookies : als het moet, moet het, maar liever niet.
Zojuist gecheckt, en de looping-situatie op die site is nog steeds zo. Wegblijven dus.
Eerst maar eens kijken wat Andrey Pyasetskiy hieraan denkt te doen.
Zoals CopyCats zegt, cookies is een kwestie van persoonlijke instellingen in de browser, en zelfs al laat je ze toe tijdens een
sessie, dan kun je vaak de browser zo instellen, dat ie bij het sluiten de bestaande cookies wist. Maar daarna cleanen kan ook.

Een cookie is trouwens wat anders dan spyware. Dan is er meer aan de hand. Want een cookie is alleen maar een stukje data,
dat op het locale systeem geraadpleegd kan worden. Als zo'n link na cleanen weer terugkomt op het systeen na opstarten,
dan betekent dat dat er iets met 'yadro.ru' in de registry is toegevoegd om het weer te plaatsen en evt iets op te starten.
0.618033988
User avatar
Marieke
Junior Member
Junior Member
Posts: 69
Joined: 2006-05-17, 18:55 UTC
Location: Alkmaar
Contact:

Post by *Marieke »

16 juni 19:45 - TotalCMD.Net is gelukkig weer normaal te bereiken! We kunnen weer bij de plugins en add-ons! :D
Groetjes - Marieke P. - #117942
Post Reply