wie kan mij helpen? probleem met tc 6.03 plaatjes overzetten

Moderated forum for Dutch users

Moderators: white, Rein de Jong

Post Reply
pele1981
New Member
New Member
Posts: 1
Joined: 2007-06-29, 12:59 UTC

wie kan mij helpen? probleem met tc 6.03 plaatjes overzetten

Post by *pele1981 »

Wie kan mij helpen? ik heb een eigen website en heb sinds kort problemen met overzetten van foto's als ik ftp verbinding maak dan krijg ik aan de rechter kant (c) de mapjes (front-back-tumbnail) maar aan de rechterkant om ze naar toe te slepen krijg ik helemaal geen mapjes terwijl ik ze eerst altidj wel had, wat doe ik fout? is t iets heel simpels? 1 druk op de knop? of zit er een fout of virus in mn progamma?

Alvast heeeeeeeeel erg bedankt want ik kan geen kant op!

groetjes Patrick :D
User avatar
Sam_Zen
Power Member
Power Member
Posts: 700
Joined: 2005-02-08, 22:59 UTC
Location: NL
Contact:

Post by *Sam_Zen »

(je hebt het over van rechts naar rechts, maar ik neem aan dat dat een typo is)
Advies 0) : Probeer die sleep-gewoonte zoveel mogelijk te vermijden. Het is een onhandige methode, die snel tot rare fouten leidt.
Voer opdrachten uit met een klik op een knop, of met een toetsaanslag. Dat zorgt voor een betrouwbare procedure.

De FTP situatie :
1) Van de 2 vensters is er altijd 1 actief. Op het moment dat je verbinding maakt, wordt het actieve venster vervangen door de server van je website.
2) De opdracht kopiëren van het ene venster naar het andere zal altijd vanaf het actieve venster gaan naar het inactieve.
Actief is de 'bron', inactief is de 'bestemming'.
3) Aangenomen dat je in het andere venster alvast de map hebt klaar staan met de bestanden die ge-upload moeten worden, moet je dus eerst zorgen, dat dat venster actief wordt gezet. Het is de bron immers en de FTP-server is de bestemming.
4) Of de bron C links staat en de bestemming FTP rechts, of andersom, maakt niet uit. Kwestie van eigen voorkeur.
De procedure blijft hetzelfde. Mits het juiste venster als bron gekozen is. Zoiets kun je snel switchen met de Tab toets.
5) Het uploaden : Selecteer eerst de mappen en /of losse C-bestanden als pakket, en doe F5.

Het is nog veel te vroeg om aan een virus te denken, maar de kans daarop kan je zelf het beste inschatten, omdat je zelf weet, hoe onveilig je met internet omgaat.
0.618033988
Post Reply