TC 7 100% CPU bij verwijderen bestanden

Moderated forum for Dutch users

Moderators: white, Rein de Jong

Post Reply
magier76
New Member
New Member
Posts: 1
Joined: 2007-07-15, 12:28 UTC

TC 7 100% CPU bij verwijderen bestanden

Post by *magier76 »

Hallo allemaal ik draai met Total Commander 7 momenteel.
Besturingssysteem Windows Vista.
Als ik een vrij grote map wil verwijderen vanuit TC dan geeft Vista aan dat ik zo rond de 100% CPU verbruik en de Pc word ook ontzettend traag.
Nooit geen last van gehad op andere besturingssystemen.
Geheugen en alles is meer dan genoeg zie signature
Iemand hier al meer last van gehad.
OS: Vista Home Premium,
Proc: Intel 6420
Mobo: MSI P6N Platinum SLI
4 Gb
HDD: 500 Gb Samsung
Video: MSI NX8600GT
2x Dvd-rw
1x Dvd player
User avatar
Rein de Jong
Senior Member
Senior Member
Posts: 393
Joined: 2005-01-30, 20:26 UTC
Location: NL
Contact:

Post by *Rein de Jong »

2magier76
Je hebt gelijk dat in de standaard instellingen het wissen lang duurt. Bij mij geen 100%, maar wel richtin 70%. Oorzaak is dat TC ook kijkt of er commentaren zijn voor de te wissen bestanden en die dan ook wist. Je kunt bij Configuratie -> Werking -> Kopieren/Wissen het vinkje bij Verkenner-wismethode gebruiken aanzetten. Dan gaat het wissen sneller. Ook kun je shift-del gebruiken om de prullenbak te omzeilen. Ook dat gaat sneller, maar is minder veilig.

In de help staat:
Gebruik Verkenner methode van wissen
Wist bestanden via de Verkenner. Dit is sneller, maar commentaren kunnen niet in aanmerking worden genomen.

F8/DEL verwijdert naar de prullenbak (Shift=echt wissen)
Wanneer deze optie is aangevinkt zal Total Commander verwijderen naar de prullenbak bij het toetsen van F8/DEL of bij het plaatsen van een bestand op de F8 knop. Door Shift+F8 of Shift+DEL te gebruiken kunnen bestanden direct verwijderd worden. Pas op: Direct verwijderen is onherroepelijk. Er is tot nu toe geen ander "wissen ongedaan maken programma in Windows opgenomen dan de prullenbak!

NB.: Deze optie is niet beschikbaar wanneer Gebruik Verkenner methode van wissen is aangevinkt.
zie ook: http://www.ghisler.ch/board/viewtopic.php?t=14077&highlight=delete+slow
Groetjes/
______/Rein

--- Moderator NL-forum ---
zie ook: https://www.reindejong.nl/totcmd
Post Reply