Bestanden weergeven in map

Moderated forum for Dutch users

Moderators: white, Rein de Jong

Post Reply
jordi.c
Member
Member
Posts: 109
Joined: 2006-02-18, 12:43 UTC

Bestanden weergeven in map

Post by *jordi.c »

Hallo,

Ik moet van een x aantal mappen de inhoud bekijken of er bepaalde bestanden inzitten.

Nu doe ik dit door "CTRL+linker pijltje" om de inhoud van een map in het andere deelvenster weer te geven.

Is er een mogelijkheid dat TC dit automatisch voor mij doet :lol: ?

Groetjes,
Jordi
Registered user #150595
woefdram
Junior Member
Junior Member
Posts: 82
Joined: 2004-05-16, 11:14 UTC

Post by *woefdram »

Dacht het niet. Wat je kunt doen is de lister plugin VisualDirSize installeren, daarmee kun je via Ctrl-Q een overzicht krijgen van alle bestanden die er in een map zitten en hoe groot ze zijn.
jordi.c
Member
Member
Posts: 109
Joined: 2006-02-18, 12:43 UTC

Post by *jordi.c »

woefdram wrote:Dacht het niet. Wat je kunt doen is de lister plugin VisualDirSize installeren, daarmee kun je via Ctrl-Q een overzicht krijgen van alle bestanden die er in een map zitten en hoe groot ze zijn.
Hoi Woefdram ik kan je aangedragen plug-in uit gaan proberen.

Als ik branchview (CTRL+B) kies dan krijg ik alle bestanden in de mappen te zien wat op zich ook prima zou zijn alleen is het probleem ik niet meer kan zien wat in 1 mapje thuishoorde.

Is het mogelijk om met CTRL+B (branchview) een stippellijn te krijgen bij elke nieuwe map?
Registered user #150595
User avatar
Rein de Jong
Senior Member
Senior Member
Posts: 393
Joined: 2005-01-30, 20:26 UTC
Location: NL
Contact:

Post by *Rein de Jong »

2jordi.c
Ik weet niet of ik helemaal begrijp wat de bedoeling is, maar 2 voorstellen:
  • Waarom niet met de zoekfunctie (ALT-F7) zoeken naar die bestanden (masker) en dan de resultaten naar een bestandenlijst.
  • Of m.b.v. de nieuwe optie afzonderlijke boom (Ctrl-Shift-F8 )
Groetjes/
______/Rein

--- Moderator NL-forum ---
zie ook: https://www.reindejong.nl/totcmd
jordi.c
Member
Member
Posts: 109
Joined: 2006-02-18, 12:43 UTC

Post by *jordi.c »

Rein de Jong wrote:2jordi.c
Ik weet niet of ik helemaal begrijp wat de bedoeling is, maar 2 voorstellen:
  • Waarom niet met de zoekfunctie (ALT-F7) zoeken naar die bestanden (masker) en dan de resultaten naar een bestandenlijst.
  • Of m.b.v. de nieuwe optie afzonderlijke boom (Ctrl-Shift-F8 )
Hoi Rein,

Mischien ben ik wat te onduidelijk geweest :oops: .

Ik zal even uitleggen wat mijn opzet is.

Op dit moment heb ik enkele honderden muziek mapjes. Van elk muziek mapje afzonderlijk wil ik van de muziek bestanden (mp3/flac) par2 (reperatiebstanden) aanmaken dus uitgezonderd de m3u/nfo/jpg.

Met CTRL+F12 kan ik mooi kiezen voor alleen muziek (mp3/flac) bestanden weer te geven en vervolgens op branch view (CLTR+B) de inhoude van alle mapjes bekijken, maar dan weet ik niet welke muziek bestanden bij welk mapje hoort. En kan ik dus niet voor de muziek bestanden die in een map thuishoren reparatiebestanden aanmaken.

Iedere keer in een mapje gaan kost gewoonweg veel meer tijd.

Het zou dus ideaal zijn als ik alle bestanden in de muziek mapjes kan tonen maar met een soort van stippellijn kan zien wanneer een volgend album begint.

Ik hoop dat het nu iets duidelijker is.


Gr. JOrdi
Registered user #150595
User avatar
Rein de Jong
Senior Member
Senior Member
Posts: 393
Joined: 2005-01-30, 20:26 UTC
Location: NL
Contact:

Post by *Rein de Jong »

2jordi.c
M.a.w. je wilt van elke *.mp3 en *.flac een par2 bestand maken en dat par2 bestand moet indezelfde map komen als waar de mp3 staat?

Waarom maak je dan niet een script?

Overigens wanneer ik met ALT-F7 zoek op *.mp3 en *.flac, en dan exporteer naar een bestandenlijst krijg ik keurig de mappen erbij. Je kunt ze zelfs afdrukken en daar wat mee doen.

Zelf zou ik naar een cmd venster gaan en dan in de hoofdmap van de muziek map het volgende commando uitvoeren:

Code: Select all

dir *.mp3 *.flac /b /n /s > muz2par2.cmd 
Daarna heb je alle muziekbestanden in een platte tekstfile.
Met een goede editor bv UtraEdit creëer je dan dat een vertikale selectie die ja dan dupliceert. Resultaat is 2x de bestandsnaam incl.pad op één regel. Doe je dan een change all van bv "E:\Mijn Muziek" naar "Maakpar2 E:\Mijn Muziek" Alleen voor de kolommen 1-14 en vervolgens een change all voor de kolommen waar de 2e bestandsnaam staat voor .mp3 -> par2 en *.flac -> par2.

Voer je nu muz2par2 uit dan wordt in een batch gedaan wat je wenst.
Groetjes/
______/Rein

--- Moderator NL-forum ---
zie ook: https://www.reindejong.nl/totcmd
User avatar
CopyCats
Member
Member
Posts: 195
Joined: 2003-02-05, 13:09 UTC
Location: Netherlands
Contact:

Re: Bestanden weergeven in map

Post by *CopyCats »

jordi.c wrote:Nu doe ik dit door "CTRL+linker pijltje" om de inhoud van een map in het andere deelvenster weer te geven.

Is er een mogelijkheid dat TC dit automatisch voor mij doet :lol: ?
Ja, dat kan. Ga eerst naar Configuratie | Opties | Weergave en haal het vinkje weg bij "Boomweergave: Druk op Enter om directory te openen".

Zet vervolgens via Weergave | Boom een van de vensters in Boomweergave, of kies Weergave | Afzonderlijke Boom om een derde venster te openen met de directory-tree erin.

Blader daarna in dat venster, en je zult zien dat de weergave in het tegenoverliggende venster meewisselt naar de map waar de cursor op staat.

In het venster waar de inhoud van de map wordt weergegeven, kun je via Weergave | Aangepast nog zorgen dat alleen relevante bestandstypen getoond worden. Als de bestandslijsten erg lang zijn, zodat je er steeds in moet scrollen om alles te zien, kun je op die manier de onbelangrijke bestandstypen uit de weergave weglaten zodat je toch steeds met één blik kunt zien wat je wilt zien.

vr.groet,

-Daan-
#5050 :: Everyone who believes in telekinesis, raise my hand!
jordi.c
Member
Member
Posts: 109
Joined: 2006-02-18, 12:43 UTC

Post by *jordi.c »

Bedankt Daan dat zocht ik, ik wist alleen niet waar ik het kon vinden :lol:

@Rein, ook bedankt voor het meedenken naar een oplossing alhoewel hou ik het liever bij de wat simplistische re manier :)

Greetz Jordi
Registered user #150595
jordi.c
Member
Member
Posts: 109
Joined: 2006-02-18, 12:43 UTC

Post by *jordi.c »

Rein de Jong wrote:2jordi.c
M.a.w. je wilt van elke *.mp3 en *.flac een par2 bestand maken en dat par2 bestand moet indezelfde map komen als waar de mp3 staat?

Waarom maak je dan niet een script?

Overigens wanneer ik met ALT-F7 zoek op *.mp3 en *.flac, en dan exporteer naar een bestandenlijst krijg ik keurig de mappen erbij. Je kunt ze zelfs afdrukken en daar wat mee doen.

Zelf zou ik naar een cmd venster gaan en dan in de hoofdmap van de muziek map het volgende commando uitvoeren:

Code: Select all

dir *.mp3 *.flac /b /n /s > muz2par2.cmd 
Daarna heb je alle muziekbestanden in een platte tekstfile.
Met een goede editor bv UtraEdit creëer je dan dat een vertikale selectie die ja dan dupliceert. Resultaat is 2x de bestandsnaam incl.pad op één regel. Doe je dan een change all van bv "E:\Mijn Muziek" naar "Maakpar2 E:\Mijn Muziek" Alleen voor de kolommen 1-14 en vervolgens een change all voor de kolommen waar de 2e bestandsnaam staat voor .mp3 -> par2 en *.flac -> par2.

Voer je nu muz2par2 uit dan wordt in een batch gedaan wat je wenst.
Hoi Rein,

Ik ben nogal een newbie als het gaat om commands met DOS.

Desalniettemin is dit een ideale oplossing! Op deze manier hoef ik niet handmatig voor honderden mapjes par2 bestanden te gaan maken wat me uren gaat schelen.

Ik kom tot het uitvoeren van de code

Code: Select all

dir *.mp3 *.flac /b /n /s > muz2par2.cmd 
Na het uitvoeren van de code weet ik niet hoe ik verder moet gaan met het tekstbestand.

Met UltraEdit kan ik onder "edit" alleen een lijn kopieren (duplicate) onder de huidige lijn. Het staat dan onder elkaar i.p.v. erachter.

Is dit een beetje wat je bedoelt Rein?
Image: http://i176.photobucket.com/albums/w199/jordicc/prt.png

Ik hoop dat je me verder op weg kan helpen Rein.

Groetjes,
Jordi
Registered user #150595
User avatar
Rein de Jong
Senior Member
Senior Member
Posts: 393
Joined: 2005-01-30, 20:26 UTC
Location: NL
Contact:

[OT] UltraEdit

Post by *Rein de Jong »

2jordi.c
We zijn nu wel OT bezig ;-)

Wanneer ik je plaatje goed begrijp, dan wil je het volgende:
- uitvoeren commando Maak_Par2 op de bestandsnaam zonder "Q:\-A Moet NOG PAR2+RG"

Dat doe je als volgt:
open het cmd in ultraEdit
  • Selecteer alles met Edit -> Select Range 1 - laatste regel en 1 tot laatste kolom +1. Druk Ctrl-C
  • Zet UE in Column mode. Column -> Column mode (ALT-C). Ga nu met de cursor naar bv laatste kolom+4. Ctrl-V Je hebt nu 2 x de hele padnaam
  • Selecteer kolom 1-22. Replace functie (Search -> Replace (Ctrl-R)). Vinkje bij selected Text!
    Find What: "Q:\-A Moet NOG PAR@=RG"
    Replace With: "Q:\Maak par2 "
  • Selecteer nu de kolommen waar gedupliceerde bestandsnaam staat. En doe daar dan weer een replace in de kolommen zoals je wenst.
  • Wil je aan het eind van de regel nog wat toevoegen, dan kan dat makkelijk met een recorded macro. bv Ga op pos 1,1 staan Dan Macro -> Record Geef een naam druk OK. Druk dan: End -> Tik " Fiets!" -> Pijl neer -> Home -> Macro -> Stop Recording.
    Uitvoeren Macro: Macro -> Play any/Multiple times (Ctrl-L) -> Selecteer naam. Vinkje bij "Play macro to End of File"
Dat is't. Verder zijn er nog veel meer dingen mogelijk met UE. Zie de forums.
Groetjes/
______/Rein

--- Moderator NL-forum ---
zie ook: https://www.reindejong.nl/totcmd
jordi.c
Member
Member
Posts: 109
Joined: 2006-02-18, 12:43 UTC

Re: [OT] UltraEdit

Post by *jordi.c »

Rein de Jong wrote:2jordi.c
We zijn nu wel OT bezig ;-)

Wanneer ik je plaatje goed begrijp, dan wil je het volgende:
- uitvoeren commando Maak_Par2 op de bestandsnaam zonder "Q:\-A Moet NOG PAR2+RG"

Dat doe je als volgt:
open het cmd in ultraEdit
  • Selecteer alles met Edit -> Select Range 1 - laatste regel en 1 tot laatste kolom +1. Druk Ctrl-C
  • Zet UE in Column mode. Column -> Column mode (ALT-C). Ga nu met de cursor naar bv laatste kolom+4. Ctrl-V Je hebt nu 2 x de hele padnaam
  • Selecteer kolom 1-22. Replace functie (Search -> Replace (Ctrl-R)). Vinkje bij selected Text!
    Find What: "Q:\-A Moet NOG PAR@=RG"
    Replace With: "Q:\Maak par2 "
  • Selecteer nu de kolommen waar gedupliceerde bestandsnaam staat. En doe daar dan weer een replace in de kolommen zoals je wenst.
  • Wil je aan het eind van de regel nog wat toevoegen, dan kan dat makkelijk met een recorded macro. bv Ga op pos 1,1 staan Dan Macro -> Record Geef een naam druk OK. Druk dan: End -> Tik " Fiets!" -> Pijl neer -> Home -> Macro -> Stop Recording.
    Uitvoeren Macro: Macro -> Play any/Multiple times (Ctrl-L) -> Selecteer naam. Vinkje bij "Play macro to End of File"
Dat is't. Verder zijn er nog veel meer dingen mogelijk met UE. Zie de forums.
Beste Rein,

Ik weet dat we OT bezig zijn echter zou ik het zeer op prijs stellen als u mij hiermee verder zou willen helpen aangezien dit mij zeer veel werk bespaard.

Ik heb me nogmaals aan je tutorial gewaagd.

Je hebt het onderverdeeld in 5 stappen.

Bij de eerste stap weet ik niet goed meer wat ik verder moet doen. Ter verduidelijking heb ik een screenshot gemaakt.

Image: http://img239.imageshack.us/img239/6923/stap1pk3.png

Bij voorbaat dank.
Registered user #150595
User avatar
CopyCats
Member
Member
Posts: 195
Joined: 2003-02-05, 13:09 UTC
Location: Netherlands
Contact:

Post by *CopyCats »

Jordi, als het niet wil lukken kan ik je van harte de editor Boxer van www.boxersoftware.com aanraden. Die maakt blokselecties met toetsenbord en/of muis, en heeft bovendien een powercolumns stand, waarmee de tekst die je typt op dezelfde positie in iedere regel getypt wordt. Een animatietje dat dat laatste inzichtelijk maakt vind je op http://www.boxersoftware.com/pgbwin.htm
#5050 :: Everyone who believes in telekinesis, raise my hand!
User avatar
Rein de Jong
Senior Member
Senior Member
Posts: 393
Joined: 2005-01-30, 20:26 UTC
Location: NL
Contact:

Post by *Rein de Jong »

Jordi,

Wanneer ik je goed begrijp, snap je niet exact hoe je dit:
Zet UE in Column mode. Column -> Column mode (ALT-C). Ga nu met de cursor naar bv laatste kolom+4. Ctrl-V Je hebt nu 2 x de hele padnaam
gedaan krijgt.

Ik zal dit deel uitvoeriger beschrijven:
  1. UE in kolom modus zetten. (ALT-C)
  2. Selecteer alles (Ctrl-A) en kopieer dan met Ctrl-C
  3. Ga met de cursor naar het einde van regel 1, maar dan zover dat je verder bent dan de laatste kolom (positie) dan de langste tekst lang is. Stel de langste tekst is 55 tekens lang (jouw voorbeeld), dan plaats je de cursor op regel 1 pos 55+4 = 60.
  4. Nu druk je op Ctrl-V (invoegen) En dan wordt het gekopieerde vanaf pos 74 ingevoegd.
  5. Resultaat is 2 kolommen met bestandsnamen
In het plaatje dat je toont, gebruik je de optie: Edit -> select range. Ook daarmee kun je een selectie maken, maar daar doelde ik niet op. Zoeu ke daar jouw blok in willen vullen dan moet dat als volgt:

Code: Select all

          Begin    End
Line        1       12
Column      1       55
Let er verder op dan je met ALT-C wisselt tussen kolom en regelmodus v.w.b. selecteren en plakken.

Zie ook je mail.
Groetjes/
______/Rein

--- Moderator NL-forum ---
zie ook: https://www.reindejong.nl/totcmd
Post Reply