Ik krijg mijn Site niet weg bij de Server.

Moderated forum for Dutch users

Moderators: white, Rein de Jong

Post Reply
Anton Doove
Junior Member
Junior Member
Posts: 76
Joined: 2006-12-23, 16:34 UTC
Location: Zoetermeer.
Contact:

Ik krijg mijn Site niet weg bij de Server.

Post by *Anton Doove »

[face=arial][/face] Beste Mensen. Ik gebruik nu TC7.
Ondanks dat,kreeg ik het niet voor elkaar om mijn Site bij Orange te
verwijderen na toepassing van de instructies.

Helaas staat in de handleiding door Frank van Goolen te weinig info bij het gebruik van de FTP in TC7.

Mijn site bij orange staat er nog. http://home.orange.nl/aw.doove
Ik wil dat materiaal graag naar de aangemaakte map downloaden.

Op de server komt dan weer ruimte vrij voor een andere site.
Nu de eerste instructies niet hebben geholpen,wil ik graag weten of er nog
andere opties zijn om het verwijderen van de site te realiseren.

Wie van jullie kan mij eventueel nieuwe instructies mailen?
Bijvoorbaat mijn vriendelijke dank voor de mogelijke reacties.

Vriendelijke groeten van Anton Doove.
woefdram
Junior Member
Junior Member
Posts: 82
Joined: 2004-05-16, 11:14 UTC

Post by *woefdram »

Ben je er wel in geslaagd de bestanden naar een directory op je eigen computer te kopieren? Zo ja dan moet je nog apart de bestanden van de server verwijderen want een "move" ("verplaatsen") werkt niet altijd over FTP . Bij een site die ik beheer op xs4all in elk geval niet.
Anton Doove
Junior Member
Junior Member
Posts: 76
Joined: 2006-12-23, 16:34 UTC
Location: Zoetermeer.
Contact:

Post by *Anton Doove »

[face=arial]Beste Woefdram[/face]. De bestanden staan nu rechts in TC.
[face=arial]Ik kon het wel rood kleuren maar niet in de gewenste map krijgen.

Die map staat zichtbaar in het linker-venster helemaal bovenaan.
Ik noemde die map: Afkeur-Site.

Hoe krijg ik dit gecorrigeerd? Ik weet het niet.
Ik kan in dit venster helaas geen screen tonen of een link naar die screen.

Helaas ben ik na lange tijd vergeten hoe dat werkt.
Daarover ontvang ik graag ook nog een tip.

Bijvoorbaat mijn vriendelijke dank voor je mogelijke reacties.
Vriendelijke groeten van Anton Doove[/face]
woefdram
Junior Member
Junior Member
Posts: 82
Joined: 2004-05-16, 11:14 UTC

Post by *woefdram »

beste Anton. Dat het rechts of links in je TC staat zegt me eerlijk gezegd niet zo veel. belangrijker is wat er in de blauwe balk direct boven het venster staat, dat geeft aan in welke directory je zit.
Aan de ene kant moet een naam staan die begint met bv. C:\, daaraan kun je zien dat het op je eigen PC staat, en aander andere kant moet het beginnen met een nummer, bv. 0:/, dat geeft aan dat je ergens op een FTP server zit.

Nou weet ik niet hoe jij gewend bent bestanden te kopieren, de standaard windows manier is met de muis verslepen, maar de standaard tc manier is F5, al kun je het in TC wel met slepen doen. Als je met F5 werkt, moet de directory waar je het heen wilt hebben geopend zijn, d.w.z. in de blauwe balk genoemd zijn. je kunt dan na het kopieren ook zien of het gebeurd is. Als je bestanden sleept naar een directory, kun je pas zien of het gelukt is nadat je de map geopend hebt.

Als het zo is je de bestanden van de ene kant naar de andere kant hebt kunnen kopieren maar ze nu in de directory staan waarin ook de directory zit waar je ze heen wilt hebben, kun je dit bv. oplossen door alle bestanden te selecteren (rood maken) en met de shift toets ingedrukt de muis met de linkerknop ingedrukt te bewegen van een gemarkeerd bestand naar de directory waar ze heen moeten.
Sta je op de directory, dan laat je de muisknop los en daarna de shift toets. Als het goed is verdwijnen de bestanden dan en kun je ze weer zien als je de directory opent.
Je kunt dit ook doen zonder de shift toets te gebruiken, dan kopieer je de bestanden alleen en moet je ze daarna nog zelf verwijderen. Dat kan soms wel verstandiger zijn als je niet weet of het gaat lukken.
Ik hoop dat je wat aan dit verhaal hebt

Albert
FVG
Junior Member
Junior Member
Posts: 69
Joined: 2006-12-14, 19:11 UTC
Location: Mol - Antwerpen - Belgie

Post by *FVG »

Zoals Woefdram reeds wist te vertellen, zorg je voor ervoor dat het ene deelvenster de ftp-map bevat en het ander deelvenster de bestemmingsmap op je computer.
Wat ik altijd doe ivm de websites die ik zelf te onderhouden heb is.
1) Selecteer alle bestanden in de fpt-map (O:) en kopiëer via F5 naar de computerschijf.
2) Selecteer nogmaal alle bestanden op de ftp-map (O:) en wis ze via F8
Dit lukt bij mij altijd.
Succes. Frank
Post Reply