TotalCMD in combinatie met IrfanView

Moderated forum for Dutch users

Moderators: white, Rein de Jong

Post Reply
User avatar
Sjef van Egmond
Member
Member
Posts: 120
Joined: 2007-03-25, 15:44 UTC
Location: The Netherlands
Contact:

TotalCMD in combinatie met IrfanView

Post by *Sjef van Egmond »

:arrow: Als ik afbeeldingen wil uitzoeken in TotalCMD, kan ik de knop ‘Voorbeeldweergave’ gebruiken. Om de afbeelding in het tegenoverliggende venster te bekijken met Ctrl+Q, heb ik de Lister geconfigureerd om hiervoor IrfanView te starten. Mijn afbeeldingen zijn ook geassocieerd aan IrfanView, dus als ik een afbeelding op schermgrootte wil bekijken, is een Enter voldoende. Eenmaal in IrfanView kan ik meteen doorbladeren. Verlaat ik echter IrfanView via de Esc-toets, dan kom ik in TotalCMD terug bij de afbeelding waar ik gestart was (met die Enter) en moet ik zoeken naar de afbeelding die ik het laatst met IrfanView had bekeken. Het zou sneller gaan als de afbeelding geselecteerd was die ik zojuist het laatst met IrfanView had bekeken. Wie heeft daar een oplossing voor?
Licentie#8923
woefdram
Junior Member
Junior Member
Posts: 82
Joined: 2004-05-16, 11:14 UTC

Post by *woefdram »

Irfanview zou moeten onthouden welke afbeelding het laatst bekeken is en dat doorgeven aan TC. Lijkt me niet mogelijk. TC kan het niet zelf bedenken omdat je het bekijken vanaf een heel ander punt start.
Je weet dat je in Lister (F3, niet Ctrl-Q) ook kan bladeren door eerst alle afbeeldingen te selecteren neem ik aan? Dan maak je lister toch gewoon schermvullend?
User avatar
Sjef van Egmond
Member
Member
Posts: 120
Joined: 2007-03-25, 15:44 UTC
Location: The Netherlands
Contact:

Post by *Sjef van Egmond »

Ik kan natuurlijk altijd de lister gebruiken, maar de optie Viewer/Editor » Interne viewer configureren is nu juist toegevoegd om het gebruikersgemak te verhogen. In theorie lijkt het mij mogelijk om de pointer van TC in dit geval te laten beïnvloeden door die van IrfanView (of XnView). Desnoods via een plugin. TC onthoudt de paden van de venster-inhoud (roots en directories). Ik zou me kunnen voorstellen, dat het volledige pad wordt bewaard in het ini-bestand, dus inclusief het bestand. En als dat mogelijk is, zou een ‘geïntegreerde’ Irfan/XnView dit pad mogelijk kunnen definieren.
Licentie#8923
Post Reply