Total commander Ultimate Prime laat niet alle directories

Moderated forum for Dutch users

Moderators: white, Rein de Jong

Post Reply
Elouise
Junior Member
Junior Member
Posts: 2
Joined: 2007-12-11, 16:52 UTC

Total commander Ultimate Prime laat niet alle directories

Post by *Elouise »

Hallo,

Ik heb Total commander Ultimate Prime geinstalleerd ( erg mooi allemaal )maar hij laat niet alle directories zien.
Ik heb hem geinstalleer in windows vista 32bit editie en op xp maar hij laat niet alle directories zien.
In vista bijv. zit de mappen "gebruikers" "$Recycle.Bin" "Boot"
"Config.Msi"
Deze worden wel getoond in verkenner maar niet door Total commander.
Iemand een idee wat ik verkeerd doe??

Elouise
User avatar
CopyCats
Member
Member
Posts: 195
Joined: 2003-02-05, 13:09 UTC
Location: Netherlands
Contact:

Post by *CopyCats »

Probeer eens: Configuratie | Opties | Weergave | Verborgen/Systeembestanden tonen.

Overigens zit die "Ultima Prime" uitvoering barstensvol grappen en grollen die niet door de producent van Total Commander gemaakt, getest of aanbevolen zijn. Als je de gewone Total Commander wilt, gebruik dan de versie die je via de links op http://www.ghisler.com/download.htm kunt downloaden.
#5050 :: Everyone who believes in telekinesis, raise my hand!
Elouise
Junior Member
Junior Member
Posts: 2
Joined: 2007-12-11, 16:52 UTC

Post by *Elouise »

Super dat was het. :lol: :lol: :lol:

Dank je. :D
Tokepos
Junior Member
Junior Member
Posts: 6
Joined: 2008-01-19, 20:56 UTC

Post by *Tokepos »

Total commander: mappen in hoofdletters

--------------------------------------------------------------------------------

Ik wil in total commander nieuwe directories aanmaken. Nu wil ik dat met hoofdletters doen, maar de ene directory is in kleine letters en andere weer in hoofdletters. Ik vind dat een slordig gezicht. Hoe kan ik dit oplossen?
User avatar
CopyCats
Member
Member
Posts: 195
Joined: 2003-02-05, 13:09 UTC
Location: Netherlands
Contact:

Post by *CopyCats »

Het gemakkelijkst is het, om de directorynamen te selecteren en Bestand | Uitgebreid Hernoemen te kiezen.
Laat de namen ongewijzigd, maar zet wel de optie "Hoofd/Kleine letters" op de gewenste instelling. In het scherm kun je al zien of de nieuwe namen naar je wens zullen zijn. Zo ja, druk op OK en ze worden aangepast.
#5050 :: Everyone who believes in telekinesis, raise my hand!
Tokepos
Junior Member
Junior Member
Posts: 6
Joined: 2008-01-19, 20:56 UTC

Post by *Tokepos »

Het lukt niet.
Ik heb dus een nieuwe directorie gemaakt.
Alles met hoofdletters dus.
Byv. HANS JANSEN
Dan een nieuwe dir. HANS
dan: HANSJE
dan. HANSJE J
etc.
HANS JANSEN verschijnt in hoofdletters en de rest in kleine letters.
Ik heb er een printscreen van gemaakt, maar kan die hier niet plakken.
Als u mij uw emailadres opgeeft kan ik die doordturen of anders even zeggen hoe ik de printscreen in dit forum kan plaatsen.
User avatar
CopyCats
Member
Member
Posts: 195
Joined: 2003-02-05, 13:09 UTC
Location: Netherlands
Contact:

Post by *CopyCats »

Sorry, ik dacht dat het om bestaande directorynamen ging. Ga naar Configuratie | Opties | Weergave en schakel deze optie uit: "Oude 8.3-bestandsnamen in kleine letters weergeven". De bestands- en directorynamen worden dan getoond zoals ze bij het aanmaken ingetypt zijn. Voor zover ze dan nog niet bevallen kun je de eerder genoemde "uitgebreid hernoemen" functie toepassen.
#5050 :: Everyone who believes in telekinesis, raise my hand!
Tokepos
Junior Member
Junior Member
Posts: 6
Joined: 2008-01-19, 20:56 UTC

Post by *Tokepos »

Hallo,
Alles is prima gelukt, maar alleen op de C; schijf kan ik onderstaande directories niet in hoofdletters krijgen

Documents and Settings

Inetpub

program files

Terwijl de progr. files en Doc and Settings op een andere schijf wel veranderd konden worden. Snap je hier iets van. Ik dus geen sikkepit.

Ik heb 5 verschillende stationsletters en het staat nu in ieder geval al veel netter.
Heb je nog een suggestie voor die 3 dirs op C?

In ieder geval al veel dank voor de moeite.
User avatar
CopyCats
Member
Member
Posts: 195
Joined: 2003-02-05, 13:09 UTC
Location: Netherlands
Contact:

Post by *CopyCats »

Nee, die drie directories zijn systeemdirectories van Windows (althans, 'Shell folders') en daarom kun je hun naam niet zomaar wijzigen.

Het is technisch mogelijk om de naam en locatie van shell folders te wijzigen, o.a. door het register te bewerken, maar ik zou dat nadrukkelijk niet doen. Vroeg of laat kom je een programma tegen dat er klakkeloos vanuit gaat dat die directories met die specifieke namen op jouw systeem bestaan, en dat problemen veroorzaakt wanneer dat niet het geval is.
#5050 :: Everyone who believes in telekinesis, raise my hand!
Tokepos
Junior Member
Junior Member
Posts: 6
Joined: 2008-01-19, 20:56 UTC

Post by *Tokepos »

Bedankt weer.
Wat doet het programma: Inetpub ?

Als ik die 3 Dir's in het register zou kunnen veranderen in hoofdletters, zal dat dan problemen kunnen geven?

Ik ben niet bang om in het register te werken. Maak altijd eerst een backup.
Heb er nog nooit problemen van ondervonden.
Waar zou ik dat kunnen vinden in het register?

Bedankt weer.
User avatar
CopyCats
Member
Member
Posts: 195
Joined: 2003-02-05, 13:09 UTC
Location: Netherlands
Contact:

Post by *CopyCats »

Tokepos wrote:Bedankt weer.
Wat doet het programma: Inetpub ?

Als ik die 3 Dir's in het register zou kunnen veranderen in hoofdletters, zal dat dan problemen kunnen geven?
Ja, zoals ik al zei vind ik het onverstandig en wegen de risico's niet op tegen een kleine cosmetische verbetering. Ik zal er dan ook niet verder over uitweiden, sorry (het houdt verder ook geen verband met Total Commander).

Inetpub maakt deel uit van IIS, het Windows-onderdeel waarmee je een internet webserver op je computer kunt draaien.
#5050 :: Everyone who believes in telekinesis, raise my hand!
Post Reply