TC reageert niet op link met een doc van Microsoft Word

Moderated forum for Dutch users

Moderators: white, Rein de Jong

Post Reply
perfect37a
Junior Member
Junior Member
Posts: 5
Joined: 2007-12-20, 11:54 UTC

TC reageert niet op link met een doc van Microsoft Word

Post by *perfect37a »

Taakbeheer open
TC 7.02a: Status: Geactiveerd
Klik op link (bv) Adres.doc
Microsoft Word: Status: Geactiveerd
Microsoft Word geopend, maar niet het document
TC 7.02a: Status: Reageert niet
Dan duurt het heel lang 30 sec voor het openen van het klein doc bestand. Daarna wordt het document geopend
TC 7.02a: Status: Geactiveerd
Microsoft Word: Status: Geactiveerd

Normaal als je op een link klikt voor openen van een doc document met TC dan was binnen 1 seconde de link met document geopend.

Wie weet waarom het nu zo lang duurt?

Gr. Perfect
Last edited by perfect37a on 2007-12-21, 21:46 UTC, edited 2 times in total.
User avatar
CopyCats
Member
Member
Posts: 195
Joined: 2003-02-05, 13:09 UTC
Location: Netherlands
Contact:

Post by *CopyCats »

Klinkt alsof Word danwel Windows een virusscan uitvoert voordat het document geladen wordt.
#5050 :: Everyone who believes in telekinesis, raise my hand!
User avatar
Rein de Jong
Senior Member
Senior Member
Posts: 393
Joined: 2005-01-30, 20:26 UTC
Location: NL
Contact:

Post by *Rein de Jong »

Kun je aangeven of het vanuit de verkenner wel lukt?
Groetjes/
______/Rein

--- Moderator NL-forum ---
zie ook: https://www.reindejong.nl/totcmd
perfect37a
Junior Member
Junior Member
Posts: 5
Joined: 2007-12-20, 11:54 UTC

Post by *perfect37a »

Rein de Jong wrote:Kun je aangeven of het vanuit de verkenner wel lukt?



Vanuit de verkenner lukt het wel.

Gr Perfect
User avatar
CopyCats
Member
Member
Posts: 195
Joined: 2003-02-05, 13:09 UTC
Location: Netherlands
Contact:

Post by *CopyCats »

Dat versterkt mijn idee dat het met de antivirus check te maken heeft. Er zijn talloze bekende oorzaken voor een trage start van Word (zoals beschadigde templates of aanwezigheid van een netwerkprinter, en meer obscure oorzaken als een beschadigd Outlook .pst-bestand of het openstaan van bepaalde netwerk- of internetverbindingen), maar het komt bij A/V programma's vaker voor dat ze voor Verkenner andere regels hanteren dan voor alternatieve shells als Total Commander.

In het geval van Norton Antivirus (of een variant daarop) los je het in dat programma op via Options | Miscellaneous | Enable Office Plug-In (vinkje daar weghalen en op OK klikken, daarna Windows herstarten). Voor andere A/V programma's heb ik geen gegevens bij de hand, ik weet alleen van NOD32 dat die ook dit soort problemen heeft veroorzaakt.

vr.groet -Daan-
#5050 :: Everyone who believes in telekinesis, raise my hand!
perfect37a
Junior Member
Junior Member
Posts: 5
Joined: 2007-12-20, 11:54 UTC

Post by *perfect37a »

CopyCats wrote:Dat versterkt mijn idee dat het met de antivirus check te maken heeft. Er zijn talloze bekende oorzaken voor een trage start van Word (zoals beschadigde templates of aanwezigheid van een netwerkprinter, en meer obscure oorzaken als een beschadigd Outlook .pst-bestand of het openstaan van bepaalde netwerk- of internetverbindingen), maar het komt bij A/V programma's vaker voor dat ze voor Verkenner andere regels hanteren dan voor alternatieve shells als Total Commander.

In het geval van Norton Antivirus (of een variant daarop) los je het in dat programma op via Options | Miscellaneous | Enable Office Plug-In (vinkje daar weghalen en op OK klikken, daarna Windows herstarten). Voor andere A/V programma's heb ik geen gegevens bij de hand, ik weet alleen van NOD32 dat die ook dit soort problemen heeft veroorzaakt.

vr.groet -Daan-


A/V programma Avast.
Avast helemaal uitgeschakeld, alles blijft hetzelfde.

Gr. Perfect
User avatar
CopyCats
Member
Member
Posts: 195
Joined: 2003-02-05, 13:09 UTC
Location: Netherlands
Contact:

Post by *CopyCats »

Okee, dan zoeken we verder. Voor zover ik zie heeft nog niemand dit probleem eerder gemeld. Kun je wat verdere informatie geven?

- Welke Windowsversie en welke Wordversie gebruik je?
- heb je admin rechten in Windows of gebruik je een normale user account?
- Als je in Total Commander een .doc selecteert en Bestand | Verbinden doet, welk commando is er dan aan .doc verbonden?
- Heb je plug-ins geinstalleerd die met .doc files of Office bestanden in het algemeen werken?
- Als Word op de achtergrond al draait, is het inladen van een in Total Commander gedubbelklikt bestand dan nog steeds traag?
- Kun je voor jezelf nog nagaan, wat je voordat het probleem de kop opstak zoal geinstalleerd, geupdate of aan je configuratie gewijzigd hebt?
#5050 :: Everyone who believes in telekinesis, raise my hand!
perfect37a
Junior Member
Junior Member
Posts: 5
Joined: 2007-12-20, 11:54 UTC

Post by *perfect37a »

CopyCats wrote:Okee, dan zoeken we verder. Voor zover ik zie heeft nog niemand dit probleem eerder gemeld. Kun je wat verdere informatie geven?

- Welke Windowsversie en welke Wordversie gebruik je?
- heb je admin rechten in Windows of gebruik je een normale user account?
- Als je in Total Commander een .doc selecteert en Bestand | Verbinden doet, welk commando is er dan aan .doc verbonden?
- Heb je plug-ins geinstalleerd die met .doc files of Office bestanden in het algemeen werken?
- Als Word op de achtergrond al draait, is het inladen van een in Total Commander gedubbelklikt bestand dan nog steeds traag?
- Kun je voor jezelf nog nagaan, wat je voordat het probleem de kop opstak zoal geinstalleerd, geupdate of aan je configuratie gewijzigd hebt?

Win XP Pro, Word 2003 - Word 2007
Admin rechten
WinWord.exe wordt geopend TC reageert niet
Geen Plug-ins
Iets sneller maar nog steeds traag, verschil 5 sec
In Word afdruk samenvoegen,etiketten

Gr. Perfect
User avatar
CopyCats
Member
Member
Posts: 195
Joined: 2003-02-05, 13:09 UTC
Location: Netherlands
Contact:

Post by *CopyCats »

Ik heb het overlegd met Christian, en hij is met me eens dat het waarschijnlijk veroorzaakt wordt door een programma dat op de achtergrond draait (zoals een antivirus programma. Overigens blijven bij veel scanners, ook als je ze even uitzet, veel achtergrondprocessen -zoals het onderscheppen van bestandstoegang- gewoon doorlopen. Om een systeem zonder A/V te testen moet je zorgen dat ze in het geheel niet opgestart worden, bijvoorbeeld d.m.v. msconfig.exe).

Als oplossing suggereert Christian dat je in de eerder genoemde 'Verbinden'-dialoog op 'Type Bewerken' klikt, de DDE optie uitvinkt, en dat je aan het eind van de commandoregel "%1" toevoegt (inclusief de aanhalingstekens, en met een spatie ervoor). Dit zal het probleem waarschijnlijk verhelpen, maar heeft wel als nadeel dat als je meerdere documenten opent, ze ieder in een eigen exemplaar van Word zullen draaien, in plaats van allemaal in hetzelfde exemplaar.
#5050 :: Everyone who believes in telekinesis, raise my hand!
perfect37a
Junior Member
Junior Member
Posts: 5
Joined: 2007-12-20, 11:54 UTC

Post by *perfect37a »

CopyCats wrote:Ik heb het overlegd met Christian, en hij is met me eens dat het waarschijnlijk veroorzaakt wordt door een programma dat op de achtergrond draait (zoals een antivirus programma. Overigens blijven bij veel scanners, ook als je ze even uitzet, veel achtergrondprocessen -zoals het onderscheppen van bestandstoegang- gewoon doorlopen. Om een systeem zonder A/V te testen moet je zorgen dat ze in het geheel niet opgestart worden, bijvoorbeeld d.m.v. msconfig.exe).

Als oplossing suggereert Christian dat je in de eerder genoemde 'Verbinden'-dialoog op 'Type Bewerken' klikt, de DDE optie uitvinkt, en dat je aan het eind van de commandoregel "%1" toevoegt (inclusief de aanhalingstekens, en met een spatie ervoor). Dit zal het probleem waarschijnlijk verhelpen, maar heeft wel als nadeel dat als je meerdere documenten opent, ze ieder in een eigen exemplaar van Word zullen draaien, in plaats van allemaal in hetzelfde exemplaar.

Beste Daan,

Bedankt voor je inzet, maar ik heb zelf de oplossing gevonden Een register key veroorzaakte de narigheid.

De key is HKLM\Software\classes\pcast\shell\open\command
HKLM\Software\classes\pcast\shell\open
HKLM\Software\classes\pcast\shell
HKLM\Software\classes\pcast\Default Icon
HKLM\Software\classes\pcast\Protocol
HKLM\Software\classes\pcast

Na verwijderen alles Oké

Met vriendelijke groet,

Wim
User avatar
CopyCats
Member
Member
Posts: 195
Joined: 2003-02-05, 13:09 UTC
Location: Netherlands
Contact:

Post by *CopyCats »

Hoi Wim,

Blij te horen dat het opgelost is. Hoe kwam je er achter?

Als ik het goed begrijp zijn de pcast registeringangen afkomstig van een iTunes add-on. Ik zie geen enkel verband met Word of Total Commander, maar heb wel gelezen dat de anti-spyware programma's Windows Defender en Windows Live OneCare over dezelfde registeringangen kunnen struikelen, en dat de betreffende keys soms ontoegankelijk zijn door een probleem met toegangsrechten. Wellicht dat hiermee een en ander verklaard is.

Vriendelijke groet,

Daan
#5050 :: Everyone who believes in telekinesis, raise my hand!
Post Reply