T.commander en niet tonen Dir

Moderated forum for Dutch users

Moderators: white, Rein de Jong

Post Reply
Twirre
Junior Member
Junior Member
Posts: 3
Joined: 2008-01-18, 18:22 UTC
Location: Easterein
Contact:

T.commander en niet tonen Dir

Post by *Twirre »

T.Commander doet wat ik wil,behalve bij de direktorie"mijn Webs" waar de bestanden voor de website in staan.wordt niets getoond.Bij ctrl+ f8 toont de boom dat de site er wel degelijk is.wat moet ik doen om dit euvel te verhelpen
Vgr Twirr
User avatar
CopyCats
Member
Member
Posts: 195
Joined: 2003-02-05, 13:09 UTC
Location: Netherlands
Contact:

Post by *CopyCats »

Als je iets niet ziet dat wel bestaat, komt dat meestal doordat "Configuratie | Opties | Weergave | Verborgen/Systeembestanden tonen" uit staat.

In dit geval gaat het echter om een virtuele map die niet als zodanig op je harddisk staat en daarom niet getoond wordt. De ware locatie van Mijn Webs is waarschijnlijk "C:\Documents and Settings\<gebruikersnaam>\Mijn documenten\mijn Webs". Kijk daar eens.
#5050 :: Everyone who believes in telekinesis, raise my hand!
Twirre
Junior Member
Junior Member
Posts: 3
Joined: 2008-01-18, 18:22 UTC
Location: Easterein
Contact:

Post by *Twirre »

>>C:\Documents and Settings\Bonne\Mijn documenten>>
was het niet,ikvond in deze cmputer: doocumeten van bonnema. Met daar in ook "mijnwebs" Een snelkoppeling op het bureau gemaakt.Via deze omweg krijg ik wat ik wil .Maar ik denk dat het niet zo hoort.
vgr Twirre
User avatar
CopyCats
Member
Member
Posts: 195
Joined: 2003-02-05, 13:09 UTC
Location: Netherlands
Contact:

Post by *CopyCats »

Je kunt er in Total Commander een favoriete directory van maken. Ga naar de gewenste directory, dubbelklik op de blauwe balk boven de bestandslijst en kies "Huidige Directory Toevoegen". In de toekomst kun je er dan naartoe gaan door weer op die balk te dubbelklikken en de gewenste directory uit de favorietenlijst te kiezen. Dat werkt erg snel.

nb: Omdat de locatie van Mijn Documenten kan variëren alnaargelang wie de ingelogde gebruiker is, kun je ook gebruik maken van de variabele %$Personal%, die altijd naar de actuele Mijn Documenten leidt. Het commando om naar Mijn Webs te gaan wordt dan bijvoorbeeld:

cd %$Personal%\Mijn Webs

Je kunt dit ook voor je favoriete directories gebruiken: dubbelklik op die balk, kies Configuratie, selecteer de betreffende directory en pas onderaan de bijbehorende Opdracht aan.
#5050 :: Everyone who believes in telekinesis, raise my hand!
Twirre
Junior Member
Junior Member
Posts: 3
Joined: 2008-01-18, 18:22 UTC
Location: Easterein
Contact:

Post by *Twirre »

Bedankt voor de tips en bruikbare aanwijzingen. :)
v gr, Twirre
Post Reply