cursorbeweging en muis

Moderated forum for Dutch users

Moderators: white, Rein de Jong

Post Reply
psmitt
Junior Member
Junior Member
Posts: 2
Joined: 2008-06-10, 16:31 UTC

cursorbeweging en muis

Post by *psmitt »

Ik heb onlangs een nieuwe computer aangeschaft en daarbij waarschijnlijk ook een nieuwere versie van TC gedownload. Ik heb nu het hinderlijke (dat vind ik tenminste) verschijnsel dat bij bewegen van de muis de cursor in TC (het geselecteerde bestand) meebeweegt. Vroeger werd die cursor alleen met de pijltjestoetsen verplaatst, wat ik wel zo prettig vond, nu vliegt de cursor met elke beweging van de muis mee. Ik heb overal gezocht, maar ik kon nergens een optie vinden om die muisbeweging in TC uit te schakelen. Iemand een suggestie?
woefdram
Junior Member
Junior Member
Posts: 82
Joined: 2004-05-16, 11:14 UTC

Post by *woefdram »

kies eens in het menu Configuratie > Opties en selecteer in de lijst links "werking". Wat staat er, ongeveer in het midden, bij muisselectiemodus geselecteerd? Bij een nieuwe installatie van TC staat die vaak op "Rechter muisknop". Waarschijnlijk ben je "linker muisknop" gewend.
Klopt het dat dit alleen gebeurt als je de muis beweegt met de rechterknop ingedrukt?
psmitt
Junior Member
Junior Member
Posts: 2
Joined: 2008-06-10, 16:31 UTC

Post by *psmitt »

Het gebeurt zonder dat ik een muisknop heb ingedrukt (en hij stond op "linker muisknop"). Maar je hebt me toch op het goede spoor gebracht: even daarboven is een optie "bestand openen met enkele muisklik", daar stond een vinkje bij en toen ik dat weghaalde werkte het weer als vanouds. Bedankt voor de hulp!
Post Reply