Foutmelding bij opstarten bestanden

Moderated forum for Dutch users

Moderators: white, Rein de Jong

Post Reply
Oldrik
Junior Member
Junior Member
Posts: 2
Joined: 2009-03-24, 23:00 UTC

Foutmelding bij opstarten bestanden

Post by *Oldrik »

Ik gebruik Total Commander in combinatie met Vista en heb het volgende probleem. Als ik een bestand vanuit Total Commander probeer op te starten lukt dit niet en krijg ik een messagebox met de volgende foutmelding: 'Error executing program!'.

Of dit nu een pdf-, doc- of image-bestand is, het bestand wordt met de geassocieerde programma niet opgestart. Alles resulteert in bovengenoemde foutmelding.

In een applicatie als freeCommander of de Vista bestandsbeheerder (windows verkenner), werkt alles wel goed.

Ook als ik Total Commander als administrator opstart, heb ik dit probleem. Volgens mij heeft het iets te maken met de rechten en user accounts, al zou ik zo niet (meer) weten waar nu precies het probleem ligt. Iemand nog tips?
User avatar
CopyCats
Member
Member
Posts: 195
Joined: 2003-02-05, 13:09 UTC
Location: Netherlands
Contact:

Post by *CopyCats »

Heb je misschien de TotalConsole plug-in (niet van Ghisler) geinstalleerd? Die veroorzaakte bij een andere gebruiker ooit dezelfde foutmelding.

Om uit te sluiten dat het aan plug-ins, instellingen e.d. ligt zou je (terwijl TC niet draait) je wincmd.ini even kunnen hernoemen, zodat TC hem niet kan vinden, om te zien of het probleem daarmee verholpen is (daarna terug hernoemen). Als dat geen verschil maakt, ligt de oorzaak vrijwel zeker buiten TC.
#5050 :: Everyone who believes in telekinesis, raise my hand!
Oldrik
Junior Member
Junior Member
Posts: 2
Joined: 2009-03-24, 23:00 UTC

Post by *Oldrik »

Hoi CopyCats, bedankt voor je antwoord. Ik had geen plug-ins geinstalleerd. Dus daar kon het niet aan liggen. Inmiddels heb ik de oorzaak gevonden. De oorzaak lag inderdaad buiten TC.

Het lag aan de firewall. Deze was zo ingesteld dat TC geen rechten had gekregen andere applicaties te beheren. Blijkbaar had ik de allereerste keer toen ik iets via TC wou opstarten een melding van de firewall gekregen en deze actie permanent op blokkeren gezet.
Post Reply