De prullenbak en Totalcommander

Moderated forum for Dutch users

Moderators: white, Rein de Jong

Post Reply
Msahc
Junior Member
Junior Member
Posts: 53
Joined: 2007-05-07, 15:52 UTC

De prullenbak en Totalcommander

Post by *Msahc »

Hallo beste mensen,

Klopt mijn redenering, dat ik niks kan terugvinden dat ge-deleted is met TC ?

Met dank voor uw tijd en kennis.


Msahc
Henrie
Member
Member
Posts: 194
Joined: 2006-09-03, 23:12 UTC
Location: Volkel, the Netherlands

Post by *Henrie »

Nee, dat klopt niet.

Het is afhankelijk van de instelling onder Configuratie >> Opties... >> Kopiëren/Wissen > Algemene Kopieer- en Wisopties > [v] F8/Del wist naar de prullenbak (shift=direct wissen)
Wanneer deze aangevinkt is worden de bestanden netjes naar de prullenbak gewist (met uitzondering van bestanden die op een netwerkschijf staan, maar dat doet Windows Verkenner ook niet).

Groeten,
Henrie
Bartusg
Junior Member
Junior Member
Posts: 34
Joined: 2010-12-11, 22:17 UTC

Post by *Bartusg »

Als je hele mappen tegelijk wist kan het gebeuren dat de bestanden een voor een naar de prullenbak verdwijnen, en dat kan nog een heel gezoek worden. Om dat onder Vista of Windows 7 te voorkomen kun je in het bestand wincmd.ini onder [configuration] de regel

Code: Select all

VistaDelete=1
toevoegen.

Meer informatie oa hier: http://www.ghisler.ch/board/viewtopic.php?t=29393 met ook wat uitleg voor windows XP instellingen.
Msahc
Junior Member
Junior Member
Posts: 53
Joined: 2007-05-07, 15:52 UTC

Bedankt

Post by *Msahc »

Henrie, Bartusg, bedankt.
Het vinkje stond er, ik heb het eens weggehaald en teruggezet en dan getest met succes.
Eigenlijk had ik het beter eens eerst getest zonder aan het vinkje te tornen.
Want ik heb reeds jaren de idee dat (niet altijd) niet alles terug te vinden is, wat gedeleted is met TC.
Niettemin ben ik van een hekel punt af, want volgende maand geef ik les over TC, en moet ik telkens de Verkenner-fanaten overtuigen.
Hier dacht ik een minpunt te moeten opnoemen, maar dat is gelukkig van de baan nu.
Tnhks guy's

Msahc
Post Reply