Meerdere bars

Moderated forum for Dutch users

Moderators: white, Rein de Jong

Post Reply
Riah
Junior Member
Junior Member
Posts: 9
Joined: 2011-12-19, 12:45 UTC
Location: Netherlands

Meerdere bars

Post by *Riah »

Al een tijdje aan het stoeien met mijn trouwe commander maar het wil niet echt lukken.

Heb de default bar en een tweede bar werkend met de nodige zaken die ik erop wilde zien. Wilde er nog 1 aan toe voegen om zaken wat meer te spreiden. Maar de vraag is hoe doe ik dat want het was nog geen succesverhaal. :) En als er een derde bar is,dan moet je nog eenvoudig kunnen switchen tussen bars 1,2 en 3. Met twee is het me ooit gelukt maar de derde bar geeft hoofdbrekens. Kan dus wel wat hulp gebruiken op dit vlak.. :wink:

/Angel
User avatar
white
Power Member
Power Member
Posts: 4594
Joined: 2003-11-19, 08:16 UTC
Location: Netherlands

Re: Meerdere bars

Post by *white »

Riah wrote:Heb de default bar en een tweede bar werkend met de nodige zaken die ik erop wilde zien. Wilde er nog 1 aan toe voegen om zaken wat meer te spreiden. Maar de vraag is hoe doe ik dat want het was nog geen succesverhaal. :) En als er een derde bar is,dan moet je nog eenvoudig kunnen switchen tussen bars 1,2 en 3. Met twee is het me ooit gelukt maar de derde bar geeft hoofdbrekens.
Vanaf Total Commander versie 7.50 kun je de tweede en volgende werkbalken als menu tonen (optie Als menu tonen/Show as menu, achter het Parameters veld). Wellicht heb je daar wat aan.
User avatar
CopyCats
Member
Member
Posts: 195
Joined: 2003-02-05, 13:09 UTC
Location: Netherlands
Contact:

Post by *CopyCats »

Bedoel je: Hoe voeg ik een werkbalk toe? Dat doe je door op een leeg plekje te rechts-klikken, dan toevoegen, dan op Wijzigen (rechts van 'Opdracht') te klikken en dan op Regeleinde Invoegen. Je werkbalk wordt dan als het ware in twee zichtbare balken gesplitst (of drie, vier, etc maar dan wordt het wel erg druk!).

Je kunt via de Wijzigen-knop ook scheidslijntjes invoegen om groepjes pictogrammen van elkaar te scheiden.

En je kunt er een Subbalk invoegen, wat ook practisch kan zijn. Je krijgt in je huidige werkbalk dan een pictogram en als je daar op klikt maakt je werkbalk plaats voor die sub-balk, die je bijvoorbeeld gebruikt voor allerlei commando's van een bepaalde categorie. Standaard kun je als subbalk 'no.bar' kiezen, die al een handig pictogrammetje bevat waarmee je naar je hoofdwerkbalk terugkeert.
#5050 :: Everyone who believes in telekinesis, raise my hand!
Riah
Junior Member
Junior Member
Posts: 9
Joined: 2011-12-19, 12:45 UTC
Location: Netherlands

Post by *Riah »

Dank voor de suggesties. Ga er even mee stoeien en als ik er niet uit kom..
-------

[edit]
Menu geprobeerd maar was niet mijn bedoeling. Eigenlijk heb ik voldoende aan twee icons (3 bars). Hoe doe ik dat,want schijnbaar kijk ik over iets simpels heen. :?

icon 1: van default bar naar default bar2 (nu werkend,zie plaatje)
icon 2: van default bar naar default bar3 (niet aanwezig)
(beide icons met return icons die weer linken naar default bar)

http://img32.imageshack.us/img32/4540/scr71.jpg

Hoop dat het zo iets duidelijker is. :wink:
Riah
Junior Member
Junior Member
Posts: 9
Joined: 2011-12-19, 12:45 UTC
Location: Netherlands

Post by *Riah »

Mijn neef komt net binnen stappen. Vertel hem wat ik van plan was met totalcmd,dat ik die vraag op het forum heb gezet en binnen 30 seconden had hij alles werkend alles zoals ik 't wilde. :?

Dan houdt dus in dat mijn vraag komt te vervallen.. excuus en nogmaals bedankt voor de moeite.

regards,
Ria
-----
[reg user va 7.x]
User avatar
Sjef van Egmond
Member
Member
Posts: 120
Joined: 2007-03-25, 15:44 UTC
Location: The Netherlands
Contact:

Post by *Sjef van Egmond »

Riah,
Niet om reclame te maken, maar neem hier ook eens een kijkje:
http://members.casema.nl/sve/totalcmd/startbalk/startbalk.htm
Licentie#8923
Post Reply