Voorbeeldweergave

Moderated forum for Dutch users

Moderators: white, Rein de Jong

Post Reply
lupro
Junior Member
Junior Member
Posts: 2
Joined: 2006-12-15, 23:06 UTC

Voorbeeldweergave

Post by *lupro »

Wanneer ik op voorbeeldweergave klik zie ik alles behalve het jpg-formaat. Het jpg-formaat zie ik wel in Vista met elk ander programma, dus volgens mij is het geen Vista-fout. Hoe zou ik dit kunnen oplossen? Ik heb Total Commander al volledig verwijderd en een nieuwe installatie gedaan maar dat helpt niet.
Bedankt voor een mogelijke oplossing.
Ludo
User avatar
white
Power Member
Power Member
Posts: 4622
Joined: 2003-11-19, 08:16 UTC
Location: Netherlands

Post by *white »

2lupro
Welke versie van Total Commander gebruik je?
User avatar
CopyCats
Member
Member
Posts: 195
Joined: 2003-02-05, 13:09 UTC
Location: Netherlands
Contact:

Post by *CopyCats »

JPG-bestanden worden niet intern ondersteund, maar Total Commander kan gebruikmaken van IrfanView of Xnview om ze toch te vertonen.

Zoek, download en installeer daartoe een van die genoemde programmaatjes, start Total Commander, bekijk met F3 een willekeurig bestand om in de Lister terecht te komen, en kies daar Opties | Configuratie. Activeer "Irfan-/Xnview gebruiken voor afbeeldingen anders dan BMP" en geef het pad op naar de .exe-file van Irfanview of Xnview. Klik OK en verlaat de Lister om weer in Total Commander terug te keren.

Selecteer daar een .jpg-file en druk op Ctrl-Q om de Quickview-modus aan te zetten. In het tegenoverliggende venster wordt nu als het goed is het betreffende plaatje vertoond. Door naar dat andere venster te wisselen en op F te drukken kun je kiezen tussen weergave op ware grootte en uitgezoomde weergave.

m.vr.groet -Daan-
#5050 :: Everyone who believes in telekinesis, raise my hand!
User avatar
white
Power Member
Power Member
Posts: 4622
Joined: 2003-11-19, 08:16 UTC
Location: Netherlands

Post by *white »

CopyCats wrote:JPG-bestanden worden niet intern ondersteund, maar Total Commander kan gebruikmaken van IrfanView of Xnview om ze toch te vertonen.
Vanaf versie 8 worden JPG-bestanden wel intern ondersteund...
lupro
Junior Member
Junior Member
Posts: 2
Joined: 2006-12-15, 23:06 UTC

Post by *lupro »

Bedankt Daan, dit werkt ook, wel anders dan vroeger maar het gaat. Ik werk trouwens met versie7.57a.
User avatar
white
Power Member
Power Member
Posts: 4622
Joined: 2003-11-19, 08:16 UTC
Location: Netherlands

Re: Voorbeeldweergave

Post by *white »

lupro wrote:Wanneer ik op voorbeeldweergave klik zie ik alles behalve het jpg-formaat.
Helpt het als je de bestanden selecteert en dan in het rechtermuisknopmenu (rechter muisknop ingedrukt houden tot een menu verschijnt) de optie "Geselecteerde Voorbeeldweergaven opnieuw laden" selecteert?

Wellicht is het ook zinvol je Voorbeeldweergave-opties na te lopen. Zie menu-optie Configuratie/Opties en dan onderdeel Voorbeeldweergave.
User avatar
CopyCats
Member
Member
Posts: 195
Joined: 2003-02-05, 13:09 UTC
Location: Netherlands
Contact:

Post by *CopyCats »

lupro wrote:Bedankt Daan, dit werkt ook, wel anders dan vroeger maar het gaat.
Ja, sorry voor dat laatste - je vroeg duidelijk naar Voorbeeldweergave (Thumbnails, Ctrl-Shft-F1), maar ik dacht dat je het over het Voorbeeldvenster (Quickview modus, Ctrl-Q) had, wat inderdaad heel wat anders is. Ik sluit me aan bij White's advies om eens naar de relevante instellingen te kijken. Het zou trouwens kunnen dat de Voorbeeldweergave nu toch ook voor JPG's werkt omdat je Irfanview of Xnview als Lister-filter geactiveerd hebt, wat een van de methodes is die Total Commander kan gebruiken om de thumbnailtjes te maken.
#5050 :: Everyone who believes in telekinesis, raise my hand!
Post Reply