Hi allemaal, ik ben een newbie en had een vraagje.
Ik hernoem regelmatig bestanden van naam.txt naar #naam.txt
Manueel loopt dat prima. Ik wil nu op de bovenste menubalk een ikoontje plaatsen dat dit iets meer automatiseert. Welke commandoregel moet ik hiervoor gebruiken?.
Ik heb op het forum al van alles gevonden in de stijl van cmd in de opdrachtregel en dan /c ren "%N" "%O.[test].%E" op de parameters, maar dat doet helemaal niks
Een simpel antwoordje graag...
bestand hernoemen...
Moderators: Rein de Jong, white
- J.A. Gruys
- Member
Hm, ik dacht dat het over een commando-regel ging, waar ik weinig van af weet, dus geen reply.
Als het om de multi-rename tool gaat, kan ik hier nog wat dingen bij vermelden :
Die tool heeft z'n eigen interne TC-button, die je aan de Werkbalk zou kunnen toevoegen.
De instelling van de MR-tool wordt bewaard gedurende een TC sessie, handig voor bv even later nog een 2e rename actie.
Ik gebruik # voor [N] niet, dus ik weet niet hoe dat werkt. Ik gebruik de Counter [C} hiervoor, want dan blijft de telling correct,
bij meer dan 10 bestanden, omdat je het aantal digits kunt instellen.
Als het om de multi-rename tool gaat, kan ik hier nog wat dingen bij vermelden :
Die tool heeft z'n eigen interne TC-button, die je aan de Werkbalk zou kunnen toevoegen.
De instelling van de MR-tool wordt bewaard gedurende een TC sessie, handig voor bv even later nog een 2e rename actie.
Ik gebruik # voor [N] niet, dus ik weet niet hoe dat werkt. Ik gebruik de Counter [C} hiervoor, want dan blijft de telling correct,
bij meer dan 10 bestanden, omdat je het aantal digits kunt instellen.
0.618033988
- J.A. Gruys
- Member
Sam,
Je zult zeker gelijk hebben. Ik had het teken # letterlijk opgevat als #.
Als een getal van een of meer cijfers is bedoeld, is het antwoord natuurlijk iets als [C]_[N], en verder zoals jij zegt.
Je zult zeker gelijk hebben. Ik had het teken # letterlijk opgevat als #.
Als een getal van een of meer cijfers is bedoeld, is het antwoord natuurlijk iets als [C]_[N], en verder zoals jij zegt.
Last edited by J.A. Gruys on 2008-11-09, 15:40 UTC, edited 1 time in total.
J.A.G.
Als je # in plaats van [N] intypt of eraan toevoegt (bv "[N]#") wordt het letterlijk gebruikt. Gebruik je het binnen de vierkante haken (bv. "[N2]" of "[N1-3]") dan geeft het de positie(s ) aan van het gedeelte van de naam dat je wilt behouden. Het heeft dus niks met nummers in de bestandsnaam te maken.