Total Commander en Sygate Personal Firewall

Moderated forum for Dutch users

Moderators: white, Rein de Jong

Post Reply
Brommerke
Junior Member
Junior Member
Posts: 2
Joined: 2006-12-25, 17:44 UTC

Total Commander en Sygate Personal Firewall

Post by *Brommerke »

Met Total Commander een FTPverbinding maken met mijn webspace lukt,
maar de list blijft hangen, welke instellingen kan/moet ik hiervoor maken ?

In de FAQ lees ik,

Q: Total Commander connects to the server, but cannot download the directory.

A: Your machine is probably located in a corporate network behind a firewall
which doesn't allow connections from the outside. Please try a connection in
passive mode.
You need to configure at least one passive mode connection in Net - FTP Connect.
Afterwards, Total Commander will use this mode by default.

Passive mode heb ik al ingesteld, maar ik moet waarschijnlijk nog iets instellen.

Kan iemand mij verder helpen ? :(
User avatar
Sam_Zen
Power Member
Power Member
Posts: 700
Joined: 2005-02-08, 22:59 UTC
Location: NL
Contact:

Post by *Sam_Zen »

Die 'passive mode' ken ik niet. Is dat iets van TC of van de firewall ?

Ik gebruik zelf SPF, en die handelt dit soort dingen simpel af. Ik heb normaal de firewall op 'Block All' staan, behalve als ik een netconnectie via HTTP, FTP of mail ga maken. Dan zet ik 'm op 'Normal', en dat betekent, dat er alleen verbinding gemaakt kan worden met dingen waarvoor de firewall toestemming geeft. Dus de eerste keer dat er een onbekende verbinding wordt gevraagd, komt SPF normaal gesproken met een venster, waarin wordt gevraagd of de verbinding aan de permissies moet worden toegevoegd (Ik meen ook, met verschil tussen éénmalig of permanent, maar ben niet zeker). Na bevestiging is die specifieke verbinding aan de lijst toegevoegd, en zal die FTP-verbinding daarna moeten werken. Je kunt die lijst zien bij 'Applications' van SPF.

Hou me ten goede, dit zeg ik vanuit een stand-alone situatie. Als het vanuit een groter lokaal netwerk gebeurt, dan is het misschien een ander verhaal.
0.618033988
User avatar
Rein de Jong
Senior Member
Senior Member
Posts: 393
Joined: 2005-01-30, 20:26 UTC
Location: NL
Contact:

Post by *Rein de Jong »

2Brommerke
Je zult in de firewall moeten instellen dat TC het net op mag. Dan zal het probleem over zijn. Weet je niet hoe dat in Sygate moet, dan kun je beter de Windows firewall weer instellen en Sygate verwijderen. Want Sygate geeft je dan alleen maar schijnveiligheid.

Wat de FAQ betreft..... Die is ook in de NL helpfile. Te vinden bij Ghisler op de site of op onderstaande link.

2Sam_Zen
'passive mode' is de instelling zoals IE met FTP omgaat. De meeste servers zijn alleen in 'passive mode' te benaderen.
Groetjes/
______/Rein

--- Moderator NL-forum ---
zie ook: https://www.reindejong.nl/totcmd
User avatar
Sam_Zen
Power Member
Power Member
Posts: 700
Joined: 2005-02-08, 22:59 UTC
Location: NL
Contact:

Post by *Sam_Zen »

2Rein
Ik heb nog nooit IE gebruikt en zal dat ook niet doen. Ik benader FTP rechtstreeks voor TC, niet via een browser.
En ik heb met Sygate ook nooit een schijnveiligheid gehad, maar nogmaals, dit is sterk afhankelijk van de lokale situatie.
0.618033988
Brommerke
Junior Member
Junior Member
Posts: 2
Joined: 2006-12-25, 17:44 UTC

Post by *Brommerke »

Rein de Jong wrote:2Brommerke
Je zult in de firewall moeten instellen dat TC het net op mag. Dan zal het probleem over zijn. Weet je niet hoe dat in Sygate moet, dan kun je beter de Windows firewall weer instellen en Sygate verwijderen. Want Sygate geeft je dan alleen maar schijnveiligheid.
Het is gelukt door in TC, in de ftp settings, passive mode aan te vinken.
Post Reply