I cannot reach the content of Android/data folder under Android 13, workaround?

Support for Android version of Total Commander

Moderators: white, Hacker, petermad, Stefan2

User avatar
pbelcl
Senior Member
Senior Member
Posts: 212
Joined: 2003-02-28, 07:21 UTC
Location: Wien
Contact:

Re: I cannot reach the content of Android/data folder under Android 13, workaround?

Post by *pbelcl »

ghisler(Author) wrote: 2023-01-06, 15:31 UTC Deinstallieren solle NICHT nötig sein!
In meinem Fall hat es erst nach der Deinstallation über Google Play geklappt, damit hatte ich nicht gerechnet, das hab ich hier auch überlesen.
Vielen Dank jedenfalls, ich hab sie jetzt installiert!
User avatar
ghisler(Author)
Site Admin
Site Admin
Posts: 48021
Joined: 2003-02-04, 09:46 UTC
Location: Switzerland
Contact:

Re: I cannot reach the content of Android/data folder under Android 13, workaround?

Post by *ghisler(Author) »

Das ist sehr seltsam, ich habe den Code überprüft, und eine Deinstallation sollte wirklich nicht nötig sein! Oder benutzen Sie ein gerootetes Gerät? Dann versucht TC den Android/data-Ordner via Rootfunktionen einzulesen.
Author of Total Commander
https://www.ghisler.com
User avatar
Horst.Epp
Power Member
Power Member
Posts: 6450
Joined: 2003-02-06, 17:36 UTC
Location: Germany

Re: I cannot reach the content of Android/data folder under Android 13, workaround?

Post by *Horst.Epp »

Mein S21 ist nicht gerootet und ich musste deinstallieren / installieren.
Der simple Update reichte nicht.
Windows 11 Home x64 Version 23H2 (OS Build 22631.3374)
TC 11.03 x64 / x86
Everything 1.5.0.1371a (x64), Everything Toolbar 1.3.2, Listary Pro 6.3.0.69
QAP 11.6.3.2 x64
User avatar
pbelcl
Senior Member
Senior Member
Posts: 212
Joined: 2003-02-28, 07:21 UTC
Location: Wien
Contact:

Re: I cannot reach the content of Android/data folder under Android 13, workaround?

Post by *pbelcl »

Mein S22 ist auch NICHT gerootet.
Es hat aber nach der Deinstakllation geklappt.
User avatar
pbelcl
Senior Member
Senior Member
Posts: 212
Joined: 2003-02-28, 07:21 UTC
Location: Wien
Contact:

Re: I cannot reach the content of Android/data folder under Android 13, workaround?

Post by *pbelcl »

Hab noch eine Frage zur Version die APK Files installieren kann.
Diese mussten wir ja bisher immer von deiner Webseite runterladen und per "Sideload" installieren.

Gibt es schon eine V3.40 die APK Files installieren kann ??
Auf der Downlaodseite hab ich nur den Link zum PlayStore für die 3.40 gefunden...
User avatar
ghisler(Author)
Site Admin
Site Admin
Posts: 48021
Joined: 2003-02-04, 09:46 UTC
Location: Switzerland
Contact:

Re: I cannot reach the content of Android/data folder under Android 13, workaround?

Post by *ghisler(Author) »

Die 3.40 aus dem Play Store kann zwar weiterhin keine Apps installieren, aber sie kann meinen neuen externen App-Installer aufrufen:
viewtopic.php?t=77349
Mein S22 ist auch NICHT gerootet.
Es hat aber nach der Deinstakllation geklappt.
Das Problem scheint aufzutreten, wenn man Total Commander unter Android 12 oder früher installiert hatte und das System danach auf Android 13 wechselt. Leider ist das ein Szenario, das ich weder mit einem echten Gerät noch mit dem Android-Emulator nachstellen kann.
Author of Total Commander
https://www.ghisler.com
User avatar
white
Power Member
Power Member
Posts: 4594
Joined: 2003-11-19, 08:16 UTC
Location: Netherlands

Re: I cannot reach the content of Android/data folder under Android 13, workaround?

Post by *white »

Für diejenigen, die weiterhin die Google Play-Version verwenden, aber trotzdem APK/APKS/APKM/XAPK-Dateien installieren möchten, hat Ghisler eine separate App veröffentlicht. Die Multi-APK-Installer-App. Diese App muss außerhalb von Google Play installiert werden und wird dann automatisch von Total Commander für Android verwendet um APK-Dateien zu installieren (ab Version 3.40 Beta 3).

Es gibt auch eine Version von Total Commander für Android mit integriertem APK-Installer. Diese kann hier aus dem Total Commander-Forum heruntergeladen werden. Diese App hat einen zusätzlichen Buchstaben "d" am Ende der Versionsnummer. Version 3.40d ist also die Version mit integriertem APK-Installer.

Total Commander für Android mit integriertem APK-Installer, Plugins und dem Multi-APK-Installer können auch heruntergeladen und auf dem neuesten Stand gehalten werden mit der F-Droid-App. Sie müssen die F-Droid-App herunterladen und installieren und die Total Commander for Android-Repositories in dieser App hinzufügen. Wie das geht, können Sie hier nachlesen.
kaciokos
Junior Member
Junior Member
Posts: 5
Joined: 2022-05-31, 09:53 UTC

Re: I cannot reach the content of Android/data folder under Android 13, workaround?

Post by *kaciokos »

Super, danke. :)
User avatar
pbelcl
Senior Member
Senior Member
Posts: 212
Joined: 2003-02-28, 07:21 UTC
Location: Wien
Contact:

Re: I cannot reach the content of Android/data folder under Android 13, workaround?

Post by *pbelcl »

Super danke!
Perfekt, wie immer ;-)
Hypnos3
New Member
New Member
Posts: 1
Joined: 2023-02-26, 19:15 UTC

Re: I cannot reach the content of Android/data folder under Android 13, workaround?

Post by *Hypnos3 »

Hallo,
I get only read only access. If I want to copy files into any android/data sub directory i get an write error. I can not create new directories there either.

What do I wrong?
User avatar
ghisler(Author)
Site Admin
Site Admin
Posts: 48021
Joined: 2003-02-04, 09:46 UTC
Location: Switzerland
Contact:

Re: I cannot reach the content of Android/data folder under Android 13, workaround?

Post by *ghisler(Author) »

It seems to be some kind of rights issue: I have received reports where TC cannot write to folders created by the system or the app owning the subfolder.
Author of Total Commander
https://www.ghisler.com
S.V.D.
Junior Member
Junior Member
Posts: 6
Joined: 2022-09-02, 11:19 UTC

Re: I cannot reach the content of Android/data folder under Android 13, workaround?

Post by *S.V.D. »

Can we have old style access to Android/data and Android/obb with "root everywhere" checked? With last version I have to open terminal to manipulate folders there.
User avatar
ghisler(Author)
Site Admin
Site Admin
Posts: 48021
Joined: 2003-02-04, 09:46 UTC
Location: Switzerland
Contact:

Re: I cannot reach the content of Android/data folder under Android 13, workaround?

Post by *ghisler(Author) »

I have considered this, but it has other negative side effects: When not going via the virtual folders, you can't directly open files from these folders in other apps.
Author of Total Commander
https://www.ghisler.com
S.V.D.
Junior Member
Junior Member
Posts: 6
Joined: 2022-09-02, 11:19 UTC

Re: I cannot reach the content of Android/data folder under Android 13, workaround?

Post by *S.V.D. »

With virtual folders we also have many side-effects. For example:
For now, if folder name inside Android/obb doesn't match any of istalled packages - we can't even see it. We also can't manage access rights. Android folder on external SD is also badly broken for now. So, if global is not good solution - maybe some kind of button toggle will work?
Android provider by default and re-read current folder throug su binary after button press?
User avatar
ghisler(Author)
Site Admin
Site Admin
Posts: 48021
Joined: 2003-02-04, 09:46 UTC
Location: Switzerland
Contact:

Re: I cannot reach the content of Android/data folder under Android 13, workaround?

Post by *ghisler(Author) »

Could you try creating a symbolic link pointing to /storage/emulated/0/Android/data from somewhere under /system or /sys or /data?
Author of Total Commander
https://www.ghisler.com
Post Reply